Článek
Legenda ke znaku Hanáckého auto moto veterán klubu v AČR Prostějov je víc než zajímavá. Motozávodník jede na stroji BV, výrobku prostějovské firmy Balzer a Vemola. Ta v letech 1923 až 1930 vyráběla motocykly o objemu 175 ccm s dvoudobými motory a čtyřdobými jednoválci 350 a 500 ccm. Vrcholem výroby byl motocykl s čtyřdobým SV dvouválcem o objemu 750 ccm.
Startovní číslo 24 je vzpomínkou na prostějovského rodáka Jana Weigla, který byl už v roce 1924 členem Svazu závodníků automobilistů a motocyklistů v ČSR. Úspěšný závodník si zřídil prodejnu britských motocyklů známých značek Norton, Sunbeam a AJS. V padesátých letech se mu podařilo pro prostějovského závodníka Jana Bílého dovézt závodní motocykl Norton Manx 500. Bílý se v sedle britského plnokrevníka stal v letech 1957 a 1958 mistrem republiky.
Dalším vyobrazeným strojem je vůz Wikov 7/28 o objemu motoru 1500 ccm, pocházející ze stejnojmenné prostějovské továrny. Jeho číslo 99 symbolizuje rok založení novodobého klubu - 1999.
Motoristický sport má na Prostějovsku dlouholetou a úspěšnou tradici. Od roku 1921 do současnosti bylo mezi členy klubu 170 aktivních závodníků, kteří hájili barvy Hanáků v nejrůznějších motoristických kategoriích. Sběratelství historických vozidel zde inicioval už roku 1955 Bohuslav Janota, který se stal se prvním předsedou klubu, registrovaného v tehdejším Svazarmu.
Ten měl asi 25 členů, kterým se v roce 1961 podařilo uspořádat závod historických vozidel na zkráceném okruhu Memoriálu JUDr. Havránka. Na tomto okruhu se pořádaly v Prostějově od roku 1946 do roku 1952 rychlostní motocyklové závody.
Od roku 1989 byla veteránská činnost utlumena, až v roce 1996 pořádal Automotoklub Minerva setkání bývalých motoristických sportovců s historickými vozidly, které se uskutečnilo i v letech 1997 a 1998.
"Náš nynější klub vznikl 9. února 1999, kdy měl 31 členů. Prvním předsedou se stal Stanislav Valášek, prostějovský rodák, dlouholetý sběratel historických motocyklů a v mládí aktivní motocyklový závodník," uvedl Zdeněk Pittner, který od stejného roku až do dnešních dnů funguje v klubu jako jednatel.
Od roku 2008 převzal vedení klubu, který dnes sdružuje čtyřicítku nadšenců, Petr Studený. Členové klubu pořádají každoročně burzy, výstavy, jízdu pravidelnosti a také stále oblíbenější Jízdu z lázní do lázní, která vede z lázní Skalka do lázní Slatinice.