Hlavní obsah

Hana Fialová, představitelka Edith Piaf, natočila album s šansony slavné francouzské legendy

Novinky, Robert Rohál
Aktualizováno

Těsně před loňskými Vánocemi proběhl po jedné z repríz muzikálu Edith a Marlene ke křtu CD Hana/Edith. Nahrávku pořídila Hana Fialová, která v úspěšném představení ztvárňuje v Národním divadle moravskoslezském postavu legendární francouzské šansoniérky.

Foto: archiv autora

Obal CD Hana/Edith.

Článek

Členka souboru opereta/muzikál, která za ztvárnění postavy Edith Piaf získala prestižní Cenu Thálie, pořídila nahrávku s divadelním orchestrem pod taktovkou Marka Prášila. Album se stalo přehlídkou toho, co představitelka Edith zpívá v inscenaci a co proslavilo i slavnou francouzskou zpěvačku.

„Na albu zazní celkem devět písní, mezi nimi také legendární La vie en Rose, Mon Dieu, Milord či Non, je ne regrette rien,  které diváci znají právě z ostravské inscenacie Edith a Marlene. Speciální host alba Hana/Edith zpěvák Martin Chodúr nazpíval s Hanou Fialovou duet A quoi ça sert l’amour z repertoáru Edith Piaf,“ uvedl šéf souboru opereta/muzikál Patrick Fridrichovský.

Cenu Thálie získala Hana Fialová za rok 2014, ale v užší nominaci se ocitla už v roce 2011, a bylo to za titulní roli v muzikálu Marguerite. Zajímavé je i to, že když před pěti lety časopis Instinkt zveřejnil žebříček TOP 10 nejlepších muzikálových herců v Česku, skončila Hana Fialová na čtvrtém místě, teprve až za ní umístily Dasha nebo Lucie Bílá.

Hana Fialová se narodila 1. května 1969 v Opavě, ale mládí prožila už v Ostravě, kde vystudovala Janáčkovu konzervatoř. Školu absolvovala ve třídě Evy Gebauerové-Phillips, ale pravda je, že zpívání se intenzivně věnovala už předtím. Díky vítězství v krajském kole pěvecké soutěže Talent 86 se dostala až do celostátního finále. V letech 1994 - 2004 byla zpěvačkou country skupiny Red Hats, s níž natočila několik CD a hojně vystupovala zejména v zahraničí.

Od roku 2003 je v angažmá Národního divadla moravskoslezského, kde je členkou operetního a muzikálového souboru a kde už od začátku dostává významné role. Tou první byla Kateřina Howardová z operety Šest žen Jindřicha VIII. Z dalších rolí nelze nezmínit její Elein v muzikálu Camelot, Juanillu v inscenaci Kat a blázen, Lolitu v operetě Ostrov milování, titulní roli Sugar v muzikálu Sugar! (Někdo to rád horké), Irenu Molloyovou v Hello, Dolly!, Wandu v operetě Rudolfa Frimla Rose Marie, Elišku v Noci na Karlštejně, Evitu ve stejnojmenném muzikálu či Normu Desmond v dalším muzikálovém titulu Sunset Boulevard.

Pozoruhodné byly i její výkony v muzikálech Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť a Fantom Lodnýna. V tom prvním ztvárnila Vypravěčku, ve druhém Betty, které patřila jedna z nejkrásnějších písní. Ostatně není to tak dlouho, co Hana Fialová hostovala také v Městském divadle Brno, kde se proměnila ve Fantinu v muzikálu Bídníci (Les Misérables).

Když měl Marek Prášil charakterizovat hlas Hany Fialové, řekl: „Sytý, plně barevný muzikálový hlas s poctivým operním základem při studiích, s velkým rozsahem jdoucí maximálně po výrazu samotných slov a textu, s obrovskou sílou a energií, která zasáhne lidskou duši.”

Album Hana/Edith si mohou zájemci pořídit nejen během představení inscenace Edith a Marlene, ale také v předprodeji Národního divadla Moravskoslezského (třída Čs. legií 148/14 701 04 Ostrava – Moravská Ostrava) nebo na internetu, a to prostřednictvím vydavatelství Stylton.

Výběr článků

Načítám