Článek
První televizní Manéž otevřela své šapitó ještě za minulého režimu. Bez nadsázky možno říci, že vnesla do televizní zábavy čerstvý vítr, nabídla kvalitní humor, osobitý a jiný, jaký tu dosud chyběl. (Tím není řečeno, že dobrý a zajímavý humor v tuzemské televizi zcela absentoval. Stačí vzpomenout např. skvělou partu slibující, že „Možná přijde i kouzelník“.)
Autoru i ústřednímu aktéru všech dílů Manéže se zprvu do zábavy v televizním prostředí příliš nechtělo. Váhal, nakonec se rozhodl pro. Vhodně zvolil formát v souladu se svým zaměřením, vyplatilo se, diváky oslovil. Manéž se stala dalším výrazným počinem v rámci aktivit s pečetí mnohostranného nadání Bolka Polívky. Lze snad říci, že předznamenala období jeho jistého uměleckého předělu, vstupu do další tvůrčí etapy.
V sedmdesátých a osmdesátých letech si autorstvím a interpretací vlastních her v zahraničí získal právem renomé jednoho z předních světových mimů. V této linii uplatnil svou autorskou invenci šitou na míru a dávající maximum prostoru jeho výraznému a osobitému pantomimickému, klaunskému i činohernímu talentu. V tom nadále úspěšně pokračoval a pokračuje.
Manéž se však stala pořadem, v němž účinkující není v bezprostředním kontaktu s divákem, přitom se snaží bariéru obrazovky překročit, v nejlepších momentech dosahuje iluzi, že ho máme téměř doma v obýváku. Napomáhají tomu jistě i veřejná natáčení pořadu.
B. Polívka nebyl ve světě televize ani náhodou nováčkem, na svém kontě měl také úspěšné filmové role. Společenský předěl a následující roky však přinášejí „širší rozmach“. Zakládá vlastní divadelní scénu (1993), doslova jedna za druhou filmové role, některé hlavní, výrazné a ceněné, také divácky s obrovským ohlasem přijaté „Dědictví, aneb…“ kde je nejen originálním protagonistou, ale i autorem scénáře. K úspěšné Manéži přibyly televizní Bolkoviny, a dalo by se pokračovat. Třicet let Manéže, připravované Českou televizí, studiem Brno ve spolupráci s Divadlem Bolka Polívky je i jubileem jejího tvůrce a ústřední postavy.
Není snadné přicházet stále s novým, Manéž však je a zůstává i potolikáté nabídkou výborné zábavy a břitkého, inteligentního humoru, držících před třiceti lety nastavenou laťku. Současně zápisem v historii domácí televizní zábavy a pořadem, kterým se právem chlubí brněnské studio Takže: gratulace všem šaškům počmáraným!
Pozvání do 55. televizního šapitó přijali herečka a zpěvačka Hana Holišová, spisovatel, scenárista a režisér Patrik Hartl, populární písničkář Xindl X, herec a fotograf Hynek Čermák, artisté Michal Pírek a Samuel Sadecký se svou SLACK Show.