Článek
Zpočátku projekt zahrnoval město a nejbližší sousední obce - Staré Město, Sviadnov a Řepiště. V roce 2012 se připojily Hukvaldy a Krásná (Visalaje). V roce 2013 následoval Staříč, Paskov, Žabeň, Baška a Janovice. Od roku 2014 MHD zdarma zajíždí do Palkovic, Kozlovic, Metylovic, Fryčovic, Pržna, Brušperku a na točnu autobusů v Nové Bělé. Od 13. prosince 2015 budou moci MHD zdarma využívat také obyvatelé sousední Dobré a nedalekých Nošovic.
Hektické jednání o rozšíření MHD zdarma do Dobré a Nošovic trvalo téměř jeden a půl roku. Konečné stanovisko a souhlas s tím, aby MHD zdarma zajížděla i do těchto obcí, musel vyslovit krajský úřad, který je provozovatelem příměstské autobusové dopravy a zajišťuje přepravu cestujících do těchto obcí po své linii. Povolením MHD zdarma může přijít o vytíženost některých svých spojů s placeným jízdným. V souvislosti se zavedením MHD zdarma do Dobré a Nošovic byly ale spoje zvoleny tak, aby časově nekolidovaly a nekonkurovaly krajským linkám.
„Příznivou vyjednávací pozici s krajským úřadem nám pomohl připravit náměstek primátora Frýdku-Místku Karel Deutscher, který má MHD zdarma ve své kompetenci. Díky jeho vstřícnosti a ochotě se na jednání podílet jsme dospěli s krajem ke kompromisům a MHD zdarma bude zajíždět i do Dobré a Nošovic. Důraz jsme kladli na to, abychom ekonomicky pomohli určitým věkovým vrstvám obyvatelstva, takže autobusové spoje jsou cíleny k přepravě do škol a do zdravotnických zařízení, jako je poliklinika nebo nemocnice ve Frýdku-Místku,“ shodují se místostarosta Dobré Milan Stypka a starosta Nošovic Miroslav Kačmarčík.
„Obce Dobrá a Nošovice budou přispívat na provoz MHD zdarma částkou 185 tisíc korun ročně. Jejich občané budou mít možnost bezplatného spojení nejen s Frýdkem-Místkem, ale i dalšími obcemi, do kterých MHD zdarma zajíždí,“ řekl náměstek primátora Karel Deutscher s tím, že do Dobré a Nošovic bude zajíždět linka č. 3, která vede až do Bašky, ale také linka č. 13, která zajíždí až do Paskova.
Cestující, kteří chtějí využívat MHD zdarma, musí udělat jediné m - vyřídit si speciální čipovou kartu. V opačném případě zaplatí u řidiče jednotné jízdné ve výši 10 korun, což je ve srovnání s ostatními autobusovými spoji i tak vůbec nejnižší částka.
„Je v našem zájmu, aby do města přijíždělo co nejméně osobních vozidel. Úspora na dopravném jednoznačně motivuje občany k využívání veřejné dopravy. Ve městě tak dochází k poklesu osobní dopravy, což má ekologická pozitiva, zejména nižší prašnost, hlučnost i nižší koncentraci škodlivin z výfukových plynů. Další devízou projektu je, že k nám láká obyvatele okolních obcí, kteří u nás následně využívají různé druhy služeb a přijíždí zde i za studiem, sportem, kulturou nebo za nákupy,“ vysvětlil náměstek Karel Deutscher.