Článek
Cílem je zjednodušení systému nákupu a propojení jízdenek jednotlivých ski areálů, aby jejich návštěvníci měli možnost využít na základě čipové karty všech sjezdovek, které se v areálech nacházejí.
„Spojením areálů jedním skipasem umožní lyžování v ojedinělém lyžařském resortu s téměř 20 kilometry sjezdovek a přepravní kapacitou lanovek i vleků 15 tisíc osob za hodinu,“ uvedl David Kestl ze skiareálu Kouty.
Podle něj lyžaři ocení možnost porovnat a vyzkoušet všechna tři lyžařská střediska, která jsou buď nově vybudovaná, nebo zrekonstruovaná. „Najdou si svou oblíbenou sjezdovku, hospůdku, jednoduše mohou zažít pohodový týden na lyžích, snowboardu dle vlastního výběru,“ dodal.
Provozovatelé se domnívají, že nový systém, na který jsou zvyklí například návštěvníci Alp, přiláká do zdejší turistické destinace více lyžařů. „Chtěli bychom, aby lyžaři přijeli na celý týden. Zatím jsou lidé zvyklí jezdit spíše na víkend,“ řekl Jiří Rulíšek z Dolní Moravy. „Věříme, že tato nabídka zákazníky osloví a také napomůže rozvoji cestovního ruchu na pomezí Čech a Moravy,“ dodal Libor Vlček ze Skiparku Červená Voda.
Společné čipové jízdenky mohou návštěvníci pořídit na šest dní. Základní typ bude stát zhruba 2900 korun, děti do 12 let, studenti a důchodci zaplatí za skipas 2000 korun. Vedle společného jízdného s jednotným designem, budou areály prodávat také individuální jízdenky pro jednotlivé sjezdovky.
Na společných skipasech se dohodly právě Kouty, Červená Voda a Dolní Morava hned z několika důvodů. Tím prvořadým je fakt, že střediska mají moderní odbavovací systém, který lze propojit. Areály nabízejí zákazníkům jisté pohodlí a příjemné vyžití. Disponují nejmodernějšími lanovkami a vleky jako je první šestisedačková lanovka v tuzemsku, první vyhřívané sedačky nebo lanovky s odpojitelným zařízením, v každém areálu se nachází nejdelší sjezdovky na Moravě s délkami přes dva kilometry a komfortní šíří sjezdovek, přičemž převýšení sjezdovek až 500 metrů je srovnatelné s Alpami. Navíc všechna tři střediska nabízí dostatečnou kapacitu pro stravování, doprovodné služby i parkování přímo pod sjezdovkami.
„Projekt společného jízdného má za cíl zatraktivnění celého lyžařského regionu a ambice oslovení široké lyžařské veřejnosti nejen z celé ČR, ale i Polska,“ uzavřel David Kestl. Do budoucna by se tak v Jeseníkách mohlo propojit jednotným odbavovacím systémem více lyžařských areálů.