Článek
Řada železničních tratí totiž vede velmi těsně podél řek, kde jsou v nejlepším případě těžko schůdné pěšiny, na které si netroufnou ani vozidla záchranářů. Cesta po vodě se tedy logicky jeví jako maximálně rychlá a efektivní varianta, která umožní na místo zásahu rychle dopravit jak záchranáře a jejich techniku, tak v opačném směru evakuovat případné zraněné, jakož i osoby v ohrožení.
Hasičský záchranný sbor SŽDC je rovněž zapojen do Integrovaného záchranného systému, a tak v případě potřeby může být jejich technika včetně člunů povolána na výpomoc například během povodní nebo pátrání po případných nezvěstných či utonulých. Vyloučena není ani spoluúčast na tolik potřebných preventivně bezpečnostních akcích.
Na snímku jsme zachytili člun Whale 435 v oranžovém provedení pro záchranáře opatřený motorem Honda, na kterém právě v zátočině řeky Vltavy pod Dvořákovou stezkou vedoucí z Kralup nad Vltavou do Nelahozevsi procvičovali techniku jízdy hasiči z kralupské jednotky Hasičského záchranného sboru Správy železniční dopravní cesty.