Článek
Co si děti z MŠ slibují od školy?
Děti z MŠ se do školy těší hlavně na kamarády, až se naučí počítat, zpívat a na hodné paní učitelky.
Katka N. ze šumperské MŠ Sluníčko by si přála, „…aby ve školní jídelně vařili svíčkovou omáčku” a její pětiletá spolužačka Adélka K. nakreslila obrázek s popiskem: „Chtěla bych ze školy jezdit tobogánem.”
Co by žáci ZŠ na svých školách změnili?
Děti si nejčastěji přály zkrášlit třídy, pořídit nové hudební nástroje, vybavení do tříd a tělocvičen. Zazněly ale i kreativnější nápady, jako třeba učebny pro nadějné zpěváky, hodiny ochutnávek cizokrajných jídel, školní zookoutek, dopravní hřiště nebo koutek se školními pejsky.
„Výslovně bych zakázal drzost žáka vůči učiteli a komentáře na to, co řekne, a říkání o tom, co se ukazuje, například obrázky," popsal svůj obrázek Vít F. ze 4. třídy ZŠ v Jedlí, který vyhrál cenu za nejoriginálnější zpracování svého obrázku.
Katka R. z 5 ročníku ZŠ v Dolních Studénkách to vidí jinak: „Přála bych si, aby pan ředitel chodil do třídy jako klaun a aby byla větší legrace.”
Sedm vítězů dostalo odměnu
Soutěžní obrázky hodnotila 17členná pracovní skupina zaměřená na školství v regionu složená z ředitelů, učitelů, rodičů a přátel škol.
„Vybrat vítězné obrázky bylo opravdu náročné, do soutěže se zapojilo celkem 8 ZŠ a MŠ ze Šumperska s celkem 74 obrázky, a jeden byl nápaditější než druhý,” uvedla Bronislava Janíčková, manažerka projektu MAP vzdělávání v OPR Šumperk, v rámci kterého byla soutěž pořádána.
Sedm vítězných obrázků dostalo diplom a odměnu. Obrázky budou v příštích měsících zpřístupněny veřejnosti. Ve fotogalerii najdete malou ochutnávku.
Co znamená MAP vzdělávání v ORP Šumperk
Projekt MAP (místní akční plány) vzdělávání v ORP Šumperk je realizován za účelem rozvíjet systém strategického řízení, hodnocení kvality ve vzdělávání a podporovat společné aktivity. Soutěž se stala možností, jak analýzu obohatit o dětský pohled.