Hlavní obsah

Dopravní podnik Ostrava zvyšuje bezpečnost cestujících

Novinky, Josef Zajíc

Představitelé Dopravního podniku Ostrava a. s. a Městské policie Ostrava informovali v pátek 4. listopadu v areálu tramvajové vozovny na Plynární ulici o bezpečnostních opatřeních ve vozidlech městské hromadné dopravy.

Foto: Josef Zajíc

Ostrava 4.11.2016. Dopravní podnik Ostrava zvyšuje bezpečnost.

Článek

„Dopravní podnik Ostrava neustále zkvalitňuje své služby a přináší novinky v podobě unikátního SOS tlačítka a kamerových systému v tramvajích. Obě novinky zapadají do aktuální strategie Chytrá a přátelská doprava pro Ostravu a naplňují její cíle v oblasti bezpečí,” informoval předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava Ing. Daniel Morys.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) vlastními silami vyvinul, vyrobil a ve spolupráci s Městskou policií Ostrava zprovoznil unikátní zařízení, které přinese vyšší míru bezpečí při cestování ve vozidlech DPO.

SOS tlačítko je umístěno uprostřed vozidla. V případě potřeby (nevhodné, agresivní chování cestujícího, ničení zařízení tramvaje či eventuální špatný zdravotní stav cestujícího) může kdokoliv zmáčknout tlačítko SOS a tím přivolat Městskou policii Ostrava, která zajistí další činnost pro udržení pořádku, popřípadě zabezpečí pomoc zdravotnického zařízení. Náklady na instalaci v jednom vozidle činí zhruba 16 tisíc korun.

Další novinkou jsou moderní kamerové systémy. Celkem bylo v průběhu října instalováno v 66 tramvajích a 6 trolejbusech 295 kamer. Ve voze jsou umístěny čtyři kamery tak, aby pokrývaly celý prostor vozu. V kabině řidiče je instalován pult, na kterém řidič v případě potřeby vidí situaci ve vozidle.

Záznamy z kamer mohou být poskytnuty pouze Policii ČR v rámci šetření konkrétních událostí. Záznamy se uchovávají pět dnů. Náklady na instalaci kamer se blíží 6 miliónům korun. Až 85 procent nákladů je hrazeno z Programu švýcarsko-české spolupráce, zbytek z rozpočtu města.

„Obě představené novinky jsou dalšími aktivitami, které DPO ve spolupráci s vedením města Ostravy koná s cílem zkvalitnění poskytovaných služeb veřejnosti v MHD,” dodal Daniel Morys

Související témata:

Výběr článků

Načítám