Článek
Kromě průběžného čištění tramvají, autobusů, trolejbusů přímo za provozu na některých konečných zastávkách začne Dopravní podnik Ostrava (DPO) jako první v České republice používat speciální technologii na odstraňování žvýkaček. Navíc zmodernizuje tři ze svých pěti mycích portálů. Testovat hodlá i speciální vůně do vozidel.
„Naší vizí je být nejmodernějším dopravním podnikem v zemi. Pod tímto si spousta cestujících představí například nová vozidla nebo zapojení chytrých technologií. Pro mě ale moderní = čistý. Teprve v čisté tramvaji se cestující uvědomí, jak pohodlné jsou třeba sedadla, že funguje wifi nebo klimatizace,” vysvětlil důraz na úklid a čistotu generální ředitel DPO Daniel Morys. „Ze současných 4,4 miliónu ročně navýší DPO prostředky na úklid vozidel na 8,8 miliónu korun,” dodal.
Systém čištění prostředků MHD:
Tramvaje:
1. Denně - každý den před výjezdem, po-pá: 220 vozidel/den, so-ne: 120 vozidel/den, odpadky a hrubé nečistoty i na tramvajových smyčkách Vřesinská, Hranečník, Hlavní nádraží.
2. Minimálně 1 x za měsíc: kompletní mytí interiéru včetně madel, oken, a dveří a omyvatelných sedadel a vysávání čalouněných sedadel.
3. Minimálně 2 x za rok - mokré čištění čalouněných sedadel (nebo ihned po silném znečištění). Exteriér: každých 9 dní. Náklady 2017: zhruba 3,3 miliónu korun.
Autobusy a trolejbusy:
1. Denně - zametení podlahy včetně odstranění odpadků a hrubých nečistot.
2. Minimálně 1 x za 14 dní - podlahy, sedačky, madla, okna, strop, kabina řidiče.
Autobusy exteriér: každé 2 dny, Trolejbusy exteriér: každé 4 dny. Náklady: zhruba 1,1 miliónu Kč/rok.
Dopravní podnik Ostrava chystá:
Výměna 3 mycích portálů v roce 2018: Tramvaje a trolejbusy Moravská Ostrava. Výměna dalších 2 mycích portálů 2019: Tramvaje Poruba, Autobusy Poruba.
Speciální stroj na odstraňování žvýkaček ze zastávek. Profesionálními vysokotlakovými, horkovodními stroji, které jsou nezávislé na zdroji napětí, bez chemických prostředků, ochranný nátěr. Testování vůní ve vozidlech DPO - 55 vozidel.