Článek
„Děti, které rodiče přihlásili do lyžařského kurzu, absolvují na simulátoru pod dohledem zkušených instruktorů celkem osm lekcí. Po jejich ukončení si osvojí správné lyžařské návyky do té míry, že při lyžování na skutečném sněhu budou mít základní předpoklady pro zvládnutí všech situací, které mohou na sjezdovce nastat. Celá příprava se navíc odehrává v bezpečném prostředí, suchu a teple simulátoru, kde nehrozí dramatické pády a zranění,“ uvedla ředitelka Mateřské školy Větrná Kamila Finková.
Simulátor Maxxtracks disponuje unikátní technologií pohyblivého pásu s nastavitelnou rychlostí a úhlem sklonu. Jedná se o nakloněnou plošinu dlouhou 7,5 metru a širokou pět metrů. Trenažer je vybaven speciálním kobercem simulujícím sněhovou pokrývku, který se pohybuje nastavitelnou rychlostí od 0 do 35 kilometrů v hodině a jeho úhel sklonu je nastavitelný od 9 do 21 stupňů. Na jihu Čech podobné zařízení neexistuje.
„Indoor výuka minimalizuje získání špatných lyžařských návyků, které začátečníky často neminou při běžné výuce na horách,“ poznamenal předseda výboru sdružení Inski Petr Zeman.
Kromě lyžování, které je v nabídce mateřinky úplnou novinkou, ostatně simulátor má za sebou teprve první rok provozu, chodí děti z Větrné pravidelně také bruslit. Školka ovšem nabízí celou řadu dalších aktivit.
Děti z Větrné pracují s chytrými technologiemi i zahradním nářadím
„Mezi aktivity, které kontinuálně doplňují hlavní výchovně vzdělávací program, patří například Klub správné hlásky, Dětský hudební svět, tematická setkávání s rodiči, keramická tvoření, besídky, tvořivé dílny, rozloučení se školáky, karnevalové dny, návštěvy divadelních představení, výstav, muzeí, knihoven a galerií, poznávací výlety a exkurze, návštěvy zoologické zahrady, oslavy narozenin a svátků, výroba drobných dárků k různým příležitostem a podobně,“ doplnila Finková.
V rámci svého rozvoje a zvyšování úrovně poskytovaného vzdělávání zavádí českobudějovická Mateřská škola Větrná do běžné praxe široké spektrum moderních výchovně-vzdělávacích metod odpovídajících rychle rostoucím požadavkům 21. století. Nepoužívá přitom ovšem jen nákladné elektronické didaktické pomůcky, jako jsou například interaktivní dotykové tabule, ale často pouze jednoduchá zařízení s minimálními pořizovacími náklady.
Malí žáčci tak pracují například s jednoduchou čtvercovou vaničkou, která slouží jednak k umývání štětců při malování, ale současně také k výuce přírodních zákonů. „Děti si zde v praxi a s výkladem učitelky vyzkoušejí, co plave a co neplave, proč něco plave, něco jiného neplave a tak dále,“ konstatovala ředitelka. Ze stejných důvodů vznikl ve Větrné také pěstitelský koutek v rámci zimní zahrady, kde děti pěstují květiny a zeleninu bez ohledu na počasí.