Článek
„Cyklostezka je dlouhá přes devět kilometrů. Její převýšení je 56 metrů. Je na ní devět nových lávek, dvě odpočívadla, sedmnáct přejezdů lesních a polních cest a 1916 metrů zábradlí. Vede úvozy, po náspech, lesem i volnou přírodou, stále v blízkosti řeky Sázavy. Křižuje jí hlavní železniční trať z Havlíčkova Brodu do Brna,“ přibližuje cyklostezku řečí čísel starosta Přibyslavi Jan Štefáček.
Martin Kamarád, místostarosta Přibyslavi, popisuje, jak cyklostezska vypadá v současnosti. „Cyklostezka se etablovala do života Přibyslavi plnými doušky. V současné době probíhá měření pohybu na cyklostezce. Náš počin zachránil především krásnou krajinu kolem řeky Sázavy.“
Trasa Přibyslav-Sázava je velmi oblíbená také u mladých lidí. Jedním z nich je i Jan Grodl, který si vše velmi pochvaluje. „Cyklostezka je v naprosto krásném prostředí. Snažím se na ní jezdit aspoň jednou týdně." I tak má ale pár výtek.
„Protože jezdím především na bruslích tak by možná neškodilo teď, když padá listí, kdyby město zařídilo častější zametení. A hlavně je hrozně nebezpečné že tam na jednom useku jezdí auta,“ naráží Jan Grodl na improvizaci kvůli opravě mostu v Ronově nad Sázavou.
Kateřina Eliášová, další z uživatelů cyklostezky má také pochvalu: „Je to tady super. Snažím se sem jezdit dvakrát týdně, když je čas. A co bych změnila? Možná bych přidala po cestě jen pár obyčejných laviček. A nějaký kohoutky s vodou,“ ukončuje lehkou výtkou.