Hlavní obsah

Člověk by se neměl příliš ohlížet zpět, říká mezzosopranistka Lenka Čermáková

Novinky, Robert Rohál
Aktualizováno

Mezzosopranistka Lenka Čermáková vytvořila na jevišti Státního divadla v Košicích zatím sedm postav, ale do konce sezóny to budou ještě tři operní tituly, do nichž byla obsazena. O tom, jak je v košickém angažmá spokojena, je následující rozhovor.

Foto: Robert Rohál

Nová hvězda košické operní scény - mezzosopranistka Lenka Čermáková.

Článek

Když byste se měla ohlédnout, tak jaký byl pro vás loňský rok a co pozitivního a pěkného vám přinesl?

Člověk by se neměl příliš ohlížet zpět a nelpět na budoucnosti, protože pak mu přítomnost protéká mezi prsty jako pouštní písek, nevidí svět realisticky. Když se ale přece jen ohlédnu za loňským rokem, musím říci, že jsem vděčná za vše, co mi přinesl. Nic bych nechtěla změnit. Byl to rok plný příjemné práce a setkávání se zajímavými lidmi.

Kolik rolí máte v současné době v košické opeře nastudovaných a na které v této sezóně ještě dojde?

Ve Státním divadle Košice jsem doposud ztvárnila postavy různého časového rozsahu i charakteru. Zatím je jich sedm, čekají mě ještě debuty v Madame Butterfly a Ariadne auf Naxos. Moc se těším na uvedení opery Cavalleria rusticana, kde bych měla zpívat postavu Loly, a to pod taktovkou úspěšného dirigenta Petra Valentoviče a v režii Michala Taranta. Bude to moje poslední premiéra v operní sezóně.

Která postava je vašem u srdci a naturelu nejbližší?

Těším se vždy na nové nastudování opery. Je nesmírně zábavné, objevné, inspirující, někdy i frustrující, když postavu poznáváte detailně. Je to jako s novou láskou, na začátku nikdy nevíte, co vás čeká (smích). Mám ráda postavu Cherubina z Figarovy svatby i Maddalenu z Rigoletta. Rosina, Angelina a Charlotte jsou postavy, které bych si i v budoucnu velmi ráda zazpívala.

Kdo vám ve vaší profesi v poslední době nejvíc pomohl?

Naše profese je o vzájemné komunikaci, hlavně ve smyslu spojení s divákem. Každý z nás nechá na jevišti kus sebe - a navíc je přece krásné činit druhé lidi šťastnými. Profesně mi pomohl šéf opery Karol Kevický, který mi nabídl umělecké angažmá. Po hudební stránce to byla práce s hostujícími dirigenty košické opery, ale v neposlední řadě to byli i kolegové z operního souboru.

Související témata:

Výběr článků

Načítám