Článek
Výsledek toho, že se sešli v květnu vlastníci podchodů Frýdlantských mostů, tedy Moravskoslezský kraj, město Ostrava, městský obvod Moravská Ostrava a Přívoz, Dopravní podnik Ostrava a Ostravské komunikace, je patrný a lidé jsou s výsledkem spokojeni.
Nástupiště tramvají a podchody jsou osvětleny téměř 340 novými světly, které spotřebují méně elektrické energie než ty původní, které tam sloužily přes 30 let.
„Došlo také k vyčištění stěn od graffiti, nový je nátěr, který zabraňuje novému potřísnění a zašpinění. Jsou natřená veškerá zábradlí. Došlo k obnově kanálků, které sbíraly vody se šikmých podchodů, takže se tam voda nezadržuje. Jsem rád, že jsme udělali za relativně málo peněz "hodně muziky". Celá oprava a očista Frýdlantských podchodů stála okolo 7 miliónů korun, z čehož největší podíl má nové osvětlení,” informoval Lukáš Semerák, radní ostravského magistrátu.
Zatímco původně podchody hlídaly tři kamery, dnes je jich instalováno 24 - z toho jsou tři otočné. Při vstupu do všech podchodů jsou lidé informováni, že jsou objekty monitorovány Městskou policii Ostrava.
Je doplněno značení, na které nástupiště se má cestující odebrat v případě cesty směr Dubina, Vítkovice či Výškovice nebo směrem na městský obvod Ostrava-Mariánské Hory a dále do Ostravy-Poruby. V opačném směru na hlavní nádraží Ostrava nebo na dopravní terminál Hranečník. Světelné značení vede cestující k veřejným WC, které jsou k použití za 5 korun.
„Mám z těch očištěných a zkulturněných podchodů Frýdlantských mostů radost, hlavně že se to podařilo v termínu,” dodal Lukáš Semerák
„Mohu říct, že mě těší, že podchody Frýdlantský mostů prošly jakousi renovací, spíše kosmetickou úpravou. Faktem je, že ta snaha kraje, obvodů, města, dopravního podniku a Ostravských komunikací zlepšit to prostředí je naprosto viditelná a já jsem za to rád, protože poměrně složitá akce se podařila v krátkém termínu. Je to jeden z kroků, který vede ke zkulturnění městské hromadné dopravy. Na druhé se straně je fakt, že celá ta oblast Frýdlantských mostů by měla projít zásadní rekonstrukcí, a vím, že projekt, který je připraven, je žádoucí, protože je to důležitý komunikační uzel,” řekl k problematice Daniel Morys, ředitel Dopravního podniku Ostrava.