Hlavní obsah

Cestujících ve zlínské MHD sice hodně ubylo, ale černí pasažéři jezdí stále

Novinky, Vlastimil Langer, PhDr.

Kvůli koronavirové epidemii sice cestujících v trolejbusech a autobusech MHD Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO) výrazně ubylo, černí pasažéři však zůstali. Denně se o tom přesvědčují revizoři při kontrole jízdenek.

Foto: Dopravní společnost Zlín-Otrokovice

Ilustrační foto.

Článek

„I když vozidla MHD ve Zlíně a Otrokovicích jezdí podle prázdninových jízdních řádů a nelze nastupovat předními dveřmi, cestující jsou povinni mít u sebe jízdenku. Buď předplatní časovou, nebo jízdenku SMS v mobilním telefonu, nebo si označit papírovou pro jednotlivou jízdu. K tomu jim přibyla povinnost mít zakryta ústa a nos,“ uvedl tiskový mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.

„Naši revizoři si i v těchto dnech nouzového stavu plní své pracovní povinnosti. Určitá změna proti běžnému stavu je v tom, že nyní používají nápadné vesty asistentů dopravy,“ informoval vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek.

Revizoři cestujícím poradí s plánováním trasy přepravy nebo s výběrem nejvýhodnější jízdenky, ale mohou rovněž upozorňovat na nutnost dodržování dalších ustanovení smluvních přepravních podmínek, a pokud je to nezbytné, též ukládat pokuty.

„Za současné mimořádné situace kontrolují i to, jestli mají všichni cestující nasazeny na obličejích ochranné roušky, šátky či šály,“ zdůraznil mluvčí dopravní společnosti.

„I když cestujících v našich trolejbusech a autobusech ubylo, černé pasažéry mezi nimi potkáváme stále. Musím upozornit, že rouška přes obličej nenahrazuje platný jízdní doklad,“ poznamenal Pavel Nosálek.

Pracovníci DSZO se snaží i za nelehkých podmínek šířící se koronavirové pandemie udržet základní provoz MHD.

„Dezinfikují vozy ozonem, otírají ve vozovně dezinfekčním prostředkem všechny dotykové plochy, chrání řidiče před nákazou uzavřením předních dveří a zrušením prodeje jízdenek ve vozidle. I když to vůbec není příjemné, řidiči MHD jezdí celou směnu s ochrannými rouškami či respirátory,“ dodal Vojtěch Cekota.

„Třebaže to nyní od nás vyžaduje zvýšené úsilí, udržujeme systém MHD pro obyvatele Zlína a Otrokovic v celé síti stále v provozu. Víme, že mnozí z našich cestujících ani jinou možnost přepravy nemají,“ prohlásil ředitel DSZO Josef Kocháň.

„Lidé musí vycházet z domova a pohybovat se po městě za nezbytnými nákupy základních životních potřeb, při dojíždění do zaměstnání i za účelem vyřizováním neodkladných úředních záležitostí či zdravotní péčí. V řadě případů jim nahrazujeme i zrušené vlakové spoje mezi Zlínem a Otrokovicemi,“ uzavřel ředitel.

Výběr článků

Načítám