Hlavní obsah

Českobudějovičtí středoškoláci si vyzkoušeli výuku s iPadem

Novinky, Petr Kuba

Soukromá střední škola EDUCAnet v Českých Budějovicích, která propaguje moderní způsob vyučování, se minulý týden prezentovala zajímavým projektem - výukou s iPadem. Společnost Autocont zapůjčila škole kufr iPadů a studenti tak měli možnost vyzkoušet si, jak se nová učební pomůcka osvědčí.

Článek

Tablet bývá často prezentován jako možný nástroj revoluce ve vzdělávání. Měl by žákům usnadnit prakticky vše - od vyhledávání informací až k psaní zápisků. V konečném důsledku to tak opravdu je.

“Samotné ovládání je velmi jednoduché a příjemné, člověk časem dokonce zjistí, že je to i mnohem pohodlnější a rychlejší než s notebookem,” uvedl jeden z dotazovaných studentů gymnázia. “Stačí několik pohybů po dotykovém displeji a hned najdu, co  potřebuji. I ten nejrychlejší notebook se s tímto komfortem nedá srovnávat,” dodal.

Studenti, kteří rádi využívají digitální formu knih, si také s přístrojem velmi rychle porozuměli. “Kompletně mi to nahradí digitální čtečku, jenže to má mnohem víc možností k využití...” zmínila se studentka, která na digitální knihu prý nedá dopustit.

Někteří vyučující a především studenti informačních technologií, druhého oboru, který škola Educanet nabízí, byli se svými pocity však v rozpacích. “Chápu, že pro tradiční školu, kde je ve třídě 30 žáků, každý nosí v tašce hromadu učebnic a všichni horečně píší zápisky rukou, je to skok z pravěku do moderní doby. Pro naši školu, kde studenti místo učebnic a často i sešitů používají notebooky, je to jen varianta. Mnoho se tím pro nás nemění,” okomentoval tento způsob výuky jeden z vyučujících.

Student informačních technologií byl kritičtější: “iPad je obecně určen spíše ke konzumaci dat: pro prohlížení internetu, obrázků a podobně. Když ale v hodině potřebujete data vytvářet, ať už jednoduchou formou ppt prezentace či v něčem krapet složitějším, musím říct, že notebook je pro mě zatím lepší variantou.”

Jeho kamarád ale dodává: “Ono je to do jisté míry tím, že iPady máme jen vypůjčené a to ještě na poměrně krátký čas. Nemohu si do něj uložit svá hesla, postahovat z mého pohledu důležité aplikace a udělat si v něm pořádek, jako mám ve svém notebooku. Za 45 minut ho prostě musím odevzdat a dostane ho jiný student. Kdybych mohl mít vlastní iPad celý týden v kuse, byla by práce úplně jiná.”

”Jako zkušenost je to ovšem i tak neocenitelné, žádná firma vám tablet na vyzkoušení nepůjčí. Za tenhle typ projektových týdnů jsme naši škole dost vděčni,” přidává se opět první kritik.

Studenti využívali tablety ve všech hodinách obou oborů. Některé předměty, jako například cizí jazyky, využily tablet doslova na 100 % a jejich vyučující si takovou práci nemohli vynachválit. Nejrůznější výukové aplikace, kvízy, hry a digitální slovníky, které se dají stáhnout zdarma, takovou hodinu výrazně zpestří a výuka cizího jazyka se stává doslova zábavou.

V biologii studenti studovali 3D model lidského těla, v zeměpisu zase pracovali s notoricky známou aplikací GoogleEarth či jinými digitálními mapami. Využití bylo opravdu variabilní.

Související témata:

Výběr článků

Načítám