Článek
Historie automobilů značky Franklin se datuje rokem 1901, kdy se majitel slévárny H. H. Franklin seznámil s konstruktérem Johnem Wilkinsonem. Ten postavil vzduchem chlazený motor, s nímž se pánové rozhodli prorazit na automobilový trh.
První Frankliny měly příčně uložený čtyřválcový motor s rozvodem OHC, v roce 1905 byla výroba rozšířena o další čtyř až šestiválcové řadové motory. Franklinova automobilka přišla s celou řadou vylepšení, pokles prodeje ale způsobil postupné omezení výroby. V roce 1932 ještě Franklin představil typ V12, který dosahoval rychlosti až 153km/hod. Jeho cena však byla neúměrně vysoká, takže své zákazníky nenašel. Posledním modelem, který opustil brány firmy v roce 1935, byl solidní šestiválcový Olympic.
Automobily této značky byly charakteristické použitím dřevěné kostry s kombinaci s hliníkovými prvky karoserie. Vzduchem chlazený motor je v případě tohoto vozu čtyřválec o obsahu 2400 ccm. Pod charakteristickou kapotou ve tvaru krokodýlí tlamy "kluše" osmadvacet koníků, ovládaných třístupňovou převodovkou.
Franklin Libora Jelínka je jedním ze sportovních typů, u kterého je celohliníková karoserie upevněna na dřevěném rámu, což výrazně snižuje hmotnost auta.
K vidění je na nejrůznějších veteránských akcích po celé republice.