Článek
U příležitosti výstavy Regiony České republiky 2018 na výstavišti v Lysé nad Labem se totiž 13. dubna konalo vyhodnocení již třetího ročníku celorepublikové soutěže zaměřené na tištěné turisticko-propagační materiály. Jejím pořadatelem je Zlatý pruh Polabí, o.p.s., spolu s Asociací turistických informačních center České republiky.
V kategorii Propagační leták, které se zúčastnilo 26 subjektů s 28 materiály, zvítězil jediný zahraniční účastník – Informačné centrum Liptovský Mikuláš. Mezi zpravodaji měst a obcí dominoval mezi 17 přihlášenými zpravodaj města Nepomuku. Nástěnných, stolních a kapesních kalendářů bylo přihlášeno 30, zvítězil krásný nástěnný kalendář České centrály cestovního ruchu Czech Tourism.
Finančně i technicky náročná kategorie Mapy měst a regionů byla obsazena pouze šesti exponáty – po právu si první místo odnesla mapa vyprodukovaná TIC Brno. Z dvanácti trhacích map si vavříny zasloužil Destinační management Beskydy.
Bezesporu nejatraktivnějšími a turistickou veřejností nejžádanějšími produkty jsou turistické průvodce a publikace. Z 21 nominovaných byl nejúspěšnějším průvodce Pražské informační služby, zvláštní cenu Středočeského kraje si odneslo Vydavatelství Oblak Vysoké nad Jizerou a Cenu města Lysá nad Labem Destinační agentura Dolní Poohří. Ze šesti reprezentačních publikací zvítězila kniha Kulturního střediska v Bechyni, TIC Brno si odneslo Cenu České centrály cestovního ruchu.
V méně obsazených kategoriích se vítězi staly: Tištěné katalogy CK – CK Alvarez, PR materiály – Czech Tourism, Turistické noviny – z. s. V Jeseníkách, Slevové karty – z. s. V Jeseníkách.
Pro letošní ročník byla vyhlášena nová kategorie – Spot a Aplikace. Mezi obrazovými spoty zazářil kreslený příběh statutárního města Olomouc, cenu Výstaviště Lysá nad Labem dostala pozvánka do Hořic.
Jak řekl v závěru příjemného a perfektně zorganizovaného večera Pavel Hlaváč, prezident Asociace turistických informačních center, soutěž přináší pro úroveň tištěných materiálů turistického ruchu významné podněty, což se pozitivně odráží i na kvalitě a kreativitě přihlášených produktů. Proto se počítá s dalším pokračováním soutěže. Pro příští ročník bude vyhlášeno nové téma – turistické produkty určené výhradně dětem.