Hlavní obsah

Bohumínští hlásí závady radnici přes chytré telefony

Novinky, Lucie Balcarová

Neuvěřitelných 1800 drobných problémů či závad, jako jsou například nesvítící lampa nebo černá skládka, už nahlásili Bohumíňáci radnici. Využili k tomu z elektronickou službu Hlášení závad, kterou vyvinuli informační technici města. V Bohumíně už funguje téměř tři roky.

Foto: Město Bohumín
Článek

„Nikdo z nás nemůže být všude, proto jsme zřídili i službu Hlášení závad. Lidé ji využívají velice často a my jsme za to rádi. Denně nám dojdou až tři upozornění. Slouží i našim strážníkům. Když narazí v terénu na nějaký problém, tak jej tímto způsobem nahlásí. Je to zkrátka ta nerychlejší cesta, jak na problém upozornit, navíc se okamžitě dostane k člověku, který za jeho řešení zodpovídá,” uvedla tajemnice Městského úřadu v Bohumíně Dagmar Fialová.

Občané podněty posílají přes webové stránky města nebo mobilní aplikaci pro chytré telefony s platformou Android. Díky službě mohou lidé nahlásit jakoukoli závadu, třeba nesvítící či poničenou lampu veřejného osvětlení, černou skládku, extrémně kouřící komín, nalomený strom, díru v chodníku, zničené dopravní značení.

Tato a další hlášení mohou uživatelé služby nahrát na web města www.mesto-bohumin.cz, kde najdou rozhraní hned v záhlaví titulní stránky. Je nutno vyplnit buď telefonní kontakt, nebo e-mailovou adresu pro případné upřesnění nahlášené závady.

„Ve vývoji sázíme hlavně na aplikaci pro chytré telefony s Androidem. S jejich pomocí mohou lidé snadno vyfotit a ihned z místa odeslat hlášení o závadě včetně fotografie. Aplikaci si už vyzkoušelo přes 270 uživatelů,” řekl informační technik bohumínské radnice Jiří Rozsypal.

Po nahlášení závady do evidence přijde uživateli aplikace informativní SMS zpráva a e-mail. Další zpětnou vazbu obdrží, když si kompetentní osoba převezme podnět k řešení a jakmile je závada odstraněna, občan se to znovu dozví SMS zprávou a e-mailem. Nejčastěji lidé oznamují nefungující veřejné osvětlení, pak poškozené dopravní značky, černé skládky a problémy se zelení. Aktuálně zbývá městu vyřešit 22 závad.

Asi 25 procent upozornění přichází pomocí chytrých telefonů, závadu lze do aplikace v mobilu zadat třemi způsoby, a to podle GPS souřadnice, výběrem místa v běžné nebo letecké mapě anebo ručním zadáním adresy. Většinu nedostatků však zatím lidé hlásí přes internet. Kromě toho využívají i radniční internetovou rubriku Ptejte se, která slouží k dotazům Bohumíňáků na různá témata i problémy.

„Služba Hlášení závad je obsáhlá, ale na řešení všech problémů se nehodí. Nedávno zde například jeden nájemník oznámil, že mu soused vytopil byt. To nebyla správná cesta,“ doplnil Jiří Rozsypal. Podotkl, že v takových případech je praktičtější a rychlejší volat na bezplatnou linku BM servisu 596 092 400. Výpadky dodávek elektřiny, vody a plynu je třeba pro změnu hlásit jejich dodavatelům.

Související témata:

Výběr článků

Načítám