Hlavní obsah

Bohumín má nejlepší webové stránky v kraji

Novinky, Lucie Balcarová

Hned dvě první místa si odnesl Bohumín z letošního krajského kola celostátního klání o nejlepší webové stránky a elektronické služby měst a obcí. V soutěži Zlatý erb 2017, kterou vyhlašuje spolek Český zavináč, nenašel mezi severomoravskými městy konkurenci.

Foto: Lucie Kolková

Web Bohumína je od února přehlednější pro mobily a tablety. Radnice spustila tzv. responzivní zobrazení webu.

Článek

Zvítězil v kategoriích „Nejlepší webové stránky“ a „Nejlepší elektronická služba“.

Porota u webových stránek hodnotila nejen zveřejňování povinných informací, ale například i ovládání webu, navigaci a přehlednost stránek, svou váhu mělo i výtvarné zpracování a podpora zobrazení na mobilních zařízeních. Právě poslední jmenované kritérium město Bohumín letos inovovalo. „Web je od února přehlednější pro uživatele, kteří využívají internet v mobilu či tabletu. Spustili jsme takzvané responzivní zobrazení webu. Na všech zařízeních se městské stránky elegantně zobrazí a seskládají tak, aby byly co nejlépe čitelné,“ vysvětlil webmaster Jiří Rozsypal.

Radnice uspěla i s aplikací Hlášení závad. Tu odborníci vyhlásili jako nejlepší elektronickou službu mezi všemi přihlášenými městy v kraji. „Hlášení závad je služba, kterou jsme vyvinuli pro webové stránky města a následně jsme ji rozšířili také pro chytré mobilní telefony s operačním systémem Android. Lidé mohou jejím prostřednictvím upozorňovat na různé nedostatky ve městě, ať už jde například o nepořádek u popelnic, černé skládky, výmoly na cestách či chodnících, poškozené vybavení laviček, značek, zeleně nebo nesvítící veřejné osvětlení,“ podotkl Rozsypal.

Vítězové krajských kol postoupí do finále 19. ročníku celostátní soutěže, jejímž cílem je podle organizátorů podpora modernizace místní a regionální veřejné správy. „Jsme rádi, že odborníci naše elektronické služby ocenili. Díky tomuto nadstandardnímu servisu mohou být občané našeho města denně informováni o novinkách ve městě a prostřednictvím rubrik Hlášení závad či Ptejte se komunikovat s úředníky bez zbytečných průtahů a papírování a řešit své problémy bezprostředně,“ poznamenal starosta Bohumína Petr Vícha s tím, že většinou jde o drobné nedostatky, které je možné vyřešit bez složitějších technických zásahů. Za pět let existence služby už lidé poslali 2 600 hlášení, u drtivé většiny z nahlášených závad zajistila radnice okamžitou nápravu.

Celostátní soutěž vyvrcholí vyhlášením výsledků na konferenci ISSS v Hradci Králové 3. dubna. „Za úspěch bychom považovali, kdybychom v celostátním měřítku skončili do pátého místa. Pořád máme co zlepšovat a od těch, kteří by v hodnocení dopadli lépe, se můžeme přiučit, na čem ještě zapracovat,“ dodal Rozsypal.

Výběr článků

Načítám