Článek
Zkušenosti s riziky a nebezpečími, které na seniory číhají, představí zástupci České obchodní inspekce či měsíčníku dTest. Akci v úzké spolupráci pořádají informační kanceláře Europe Direct Plzeň a Eurocentrum.
"Cílem semináře je seniorům, ale i široké veřejnosti názorně ukázat, jaká úskalí na ně číhají, pokud se rozhodnou zúčastnit předváděcí akce. Názorně si představíme různé triky a manipulace, které neféroví prodejci využívají, poslechneme si řadu autentických zážitků, poradíme, jak se bránit a nenechat tlačit ke zdi," uvedl Milan Severa z Europe Direct Plzeň.
Seminář, který do Plzně přivádí dvě evropské informační kanceláře, reaguje na množství seniorů, kteří jsou v rámci převáděcích akcí či podomního prodeje vystavováni psychickému nátlaku a nuceni ke koupi nekvalitního zboží za neodpovídající ceny.
Jan Řezáč, ředitel Inspektorátu Plzeňského a Karlovarského České obchodní inspekce a odborníci z právní poradny časopisu dTest Jana Fialová a Lukáš Zelený proto seznámí účastníky semináře se skutečnými případy podvodů, poradí, jaké spotřebitelské chování je (ne)bezpečné a na co si při nákupu zboží mimo kamenné obchody dát pozor.
Součástí semináře bude rovněž projekce dokumentárního filmu Šmejdi, který skrytou kamerou zachytil manipulaci a podobné negativní prodejní strategie na výjezdových předváděcích akcích pro seniory. Téma ochrany práv spotřebitelů či klamavé reklamy bude následně probráno v debatě s účastníky.