Článek
Na české straně už je železniční koridor Praha – Cheb připravený, zbývá jen krátký úsek z Chebu k hranici s Německem. Správa železniční dopravní cesty slíbila, že ho dokončí, jakmile začnou práce na německé straně.
Elektrifikované propojení obou tratí přinese výrazné zrychlení přepravy. Do Německa by mohly začít přes Karlovarský kraj jezdit přímé vlaky a zvýšit rychlost z 90 až na 160 kilometrů za hodinu. Zároveň by vzrostl význam Chebu pro mezinárodní nákladní přepravu.
„To, co se dlouho zdálo jako nemožné, se nyní stává skutečností. Karlovarský kraj se opět stane zásadním železničním uzlem na evropské trati. Získáme nejen přímé vlakové spojení do celé Evropy, ale reálně ožívá i myšlenka na vybudování velkého nákladního železničního překladiště v našem regionu, jak ho požadují přicházející investoři. Velká část silniční kamionové přepravy by se tak přesunula na koleje,” pochvaluje si náměstek hejtmana Jakub Pánik bavorské rozhodnutí elektrifikovat důležitou trať na Cheb.
Karlovarský kraj prosazoval tuto variantu spolu s městem Cheb. „Jsem rád, že se nám to ve spolupráci s bavorskou částí Horní Franky podařilo. Hrozilo totiž, že přednost dostane elektrifikace trati směrem na Furth im Wald a Domažlice,” dodal Jakub Pánik.