Hlavní obsah

Badmintonista Petr Koukal učil středoškoláky, jak se provádí samovyšetření varlat

Novinky, Kateřina Martykánová

Petr Koukal a zástupci Dialogu Jessenius zavítali v pondělí 27. února mezi středoškoláky v Karlovarském kraji. Účelem jejich návštěvy bylo seznámit je s významem samovyšetření prsu a varlat při prevenci rakoviny. Zdravotnickým školám z regionu předali i speciální makety určené právě pro výuku samovyšetření.

Foto: Dialog Jessenius
Článek

Petr Koukal se o tom, že má rakovinu varlat, dozvěděl ve 24 letech. Úspěšně absolvoval léčbu, a aby na tohoto onemocnění poukázal, založil projekt STK pro chlapy. Ten společně s projektem Ruce na prsa obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius usiluje o zvýšení informovanosti mladých lidí a zdůraznění významu samovyšetření.

„I když se jedná o intimní záležitost, je důležité o této problematice otevřeně hovořit a co nejvíce na ni upozorňovat. U tohoto onemocnění totiž čas hraje velkou roli. Čím dříve se problém řešit, tím větší je potom šance na úplné uzdravení,“ říká Petr Koukal.

Karlovarští studenti ze Střední školy logistické v Dalovicích a Gymnázia a střední odborné školy Chodov absolvovali instruktáž, jak a kdy by se mělo samovyšetření provádět. Na speciálních maketách si také mohli vyzkoušet, jak to vypadá, když se v prsu nebo varlatech nachází rakovinové nádory.

„Je důležité, aby mladí lidé riziko onemocnění nepodceňovali,” upozornila Michaela Tůmová ředitelka obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius a dodala: „Právě názor, že nás se to vlastně netýká, je velmi krátkozraký a nebezpečný. Přitom stačí kontrole věnovat několik minut jednou za měsíc.”

Návštěvu karlovarských škol zakončili zástupci Dialogu Jessenius ve společnosti NEMOS Group, která pro střední a vyšší odborné zdravotní školy z Karlových Varů a Chebu pořídila speciální fantomy pro výuku a instruktáž samovyšetření a aktivně se také podílela na kampani v Karlovarském kraji. Zástupci škol zde makety prsou a varlat převzali za přítomnosti Aleny Šalátové, vedoucí odboru zdravotnictví krajského úřadu Karlovy Vary.

Po úspěšné kampani, která probíhala v minulosti v rámci obchodních center, se nyní Dialog Jessenius chce zaměřit na edukaci středoškoláků po celé České republice. Na pomoc přizvala i Vojtu Kotka, který se podílel na natočení videa s informacemi o této problematice. „Snažili jsme se spoty i celou kampaň pojmout vtipně a moderně, tak abychom mladé lidi zaujali,“ uvedla Michaela Tůmová.

Další informace o projektech a postupech samovyšetření na www.stkprochlapy.cz nebo www.rucenaprsa.cz 

Související témata:

Výběr článků

Načítám