Článek
Právě tato lokomotiva byla jednoznačně nejkrásnějším a nejobdivovanějším exponátem přehlídky. Její přesné označení je 498.104 a datem výroby rok 1954. Nyní je v Bratislavě, a tudíž přijela z nejvzdálenější destinace.
V neděli odpoledne byla také v čele vlaku do Žatce a zpět pro návštěvníky akce. Součástí setkání byly tyto jízdy z Lužné do Žatce v neděli a do Řevničova v sobotu. A nejen to. Z Prahy byly vypraveny vlaky, které po oba dny přivážely návštěvníky do muzea.
Návštěvníky potěšily i další lokomotivy - jmenujme alespoň Kafemlýnek, což byla malá lokomotiva na lokální tratě, nebo Papouška na příměstské rychlíkové tratě. Fotografové a ostatní návštěvníci pak mohli vše zdokumentovat a po přehlídce provozních lokomotiv si prohlédnout i vystavené muzejní neprovozní exponáty v depu a také dieselové lokomotivy, z nichž jistě zaujal Hektor nebo ruský Sergej.
Přezdívky v sobě skrývají charakteristické vlastnosti oněch strojů, a proto název třeba Hektor charakterizuje ohromný výkon této lokomotivy a Papoušek její zbarvení. Zajímavá přezdívka byla Všudybylka, což charakterizovalo přítomnost této mašinky na mnoha místech v republice.
Rozsáhlý areál muzea zaplnily také stánky s železniční tematikou a tak si příznivci železnice mohli zakoupit trička, pohlednice, knihy a spoustu dalších suvenýrů. Zajímavostí byly dupačky s motivem parních lokomotiv. Samozřejmě i všechny expozice muzea byly otevřeny a to s modelovou železnicí a také s halou, kde se opravují další parní lokomotivy.
Zpestřením prohlídek byly jízdy malé parní lokomotivy na okruhu uvnitř areálu. Na okruhu dlouhém zhruba dvě stě metrů vozily návštěvníky neúnavně strojvedoucí na nejmenší lokomotivě v areálu. Občerstvení zajišťovaly stánky na ploše a také bufetové vagóny v areálu. Toto bylo velmi zajímavé, jelikož se sedělo přímo v kupé vagonu při jídle či pití piva.
Akce se vydařila a počasí návštěvníkům také přálo, a tudíž můžeme se těšit na další zdařilé představení historických parních lokomotiv.