Hlavní obsah

Absolutním vítězem Ústecké 21 se stal Sebastien Petit, který zároveň překonal traťový rekord

Novinky, Stanislava Dvořáková

V neděli 25. srpna skončil 63. ročník mezinárodního závodu automobilů do vrchu Andrlova chlumu. Nejrychlejší Sebastien Petit, francouzský závodník, překonal rekord trati, který v roce 2018 vytvořil Miloš Beneš.

Foto: Stanislava Dvořáková

Sebastien Petit, vítěz Fia International hill climb cup-IHCC, se nejrychlejší jízdou stal i absolutním vítězem Ústecké 21.

Článek

Slavnostní defilé závodních automobilových speciálů v neděli 25. srpna ukončilo nejvýznamnější sportovní událost města Ústí nad Orlicí, včetně úspěšné reprezentace Pardubického kraje. Zásluhou Mistrovství Evropy historických automobilů se na Ústecké 21 představili i špičkoví jezdci Francie, Itálie a Rakouska.

Pro početné milovníky automobilového sportu tak byla připravena atraktivní podívaná. Zásluhou pořadatele Auto klubu Ústí nad Orlicí byl sjednocen povrch vozovky v celé délce závodní tratě a zvýšena bezpečnost jezdců v nebezpečných úsecích přidáním nových svodidel,  což umožnilo předvedení těch nejrychlejších jízd.

Podařilo se také splnit tajné přání pořadatelů v dosažení nového traťového rekordu. Dramatický souboj nejlepšího českého závodníka Miloše Beneše a na ústeckém závodě debutujícího nadějného Francouze skončilo dvěma vynikajícími časy. Absolutním vítězem se stal Sebastien Petit s časem 1:42,83 před Milošem Benešem, který v letošním roce dosáhl času 1:44,64 proti jeho traťovému rekordu z minulého roku 1:44,50.

Celkově čeští jezdci podali vynikající výkony, kdy v celkovém pořadí obsadili 9 míst za vítězem - Václav Janík, Petr Vondrák, Martin Vondrák, Vieroslav Cvrček a další méně známí, a až na 11. místě skončil vynikající italský jezdec Uberto Bonucci.

Z přibližně ze 100 pohárů, předaných zástupci Auto klubu - ředitelem závodu Ing. Jiřím Janákem, zástupkyní ředitele Ing. Zdenkou Urbanovou a Mgr. Pavlem Svatošem, většina zůstala v Česku především zásluhou bratrů Vondrákových a závodníků Ecce homo Šterberk. Závodu se zúčastňuje také stále více žen, kdy nejlépe si vedla Kristýna Fillová, která s časem 2:11,59 v celkovém hodnocení obsadila 25. místo.

Podrobné výsledky lze najít na www.ustecka21.cz - a navíc ČT odvysílá ve Světě motorů záznam z tohoto závodu.

Vynikající průběh závodu nenarušily ani drobné nehody závodníků, kteří závod nedojeli - Petr Dlouhý, Jiří Kopeček, Willi Freudenschub z Rakouska, a ani havárie v 15. zatáčce Denise Pavlíka, jehož vozidlo bylo značně poškozeno, on sám však vyvázl bez zranění.

Hodnocení pořadatelů bylo vyjádřeno slovy: „Počasí, souboj, rekord, prostě absolutně vynikající výsledek. Poděkování patří i chování a kázni diváků, kdy pouze jeden účastník byl v neděli po předchozí večerní oslavě poněkud ve veselejší náladě.”

Pořadatelé navíc k spokojenosti návštěvníků přispěli prodejem knihy Romana Krejčího s četnými fotografiemi, pojednávající o historii Ústecké 21 v letech 1971 až 2018 a činnosti AMK Ústí nad Orlicí.

Jestliže autor nostalgicky vzpomíná na nejlepší akustiku zvuku v lesním prostředí, tentokrát to byly melodické zvuky klaksonu kamionů odjíždějících výprav spokojených závodníků, loučících se tak s pořadateli i městem Ústí nad Orlicí.

Výběr článků

Načítám