Článek
Vyplývá to z průzkumu, který mezi tisícovkou lidí pro společnost Cetelem realizovala agentura Stem/Mark.
Muži nechávají dárky na poslední chvíli
Muži navíc nakupují dárky častěji na poslední chvíli. Přiznalo se k tomu 59 procent z nich. To ženy nakupují s předstihem, na poslední chvíli nechává nákupy dárků jen 38 procent.
Na druhou stranu ženy si více přejí peníze. Muži na rozdíl od žen také tolik neřeší, zda budou všechny dárky pod stromečkem, či ne. Každý šestý totiž plánuje využít povánoční slevy i pro obdarování těch, které uvidí během Štědrého dne. To samé plánuje ale jen každá devátá žena.
V případě pořizování po Vánocích zlevněných dárků těm, se kterými se lidé na Štědrý den neuvidí, je tomu přesně naopak.
Muži se spíše zadluží než ženy
Průzkum také ukázal, že ženy milují slevy více než muži, což může souviset s tím, že nakupování patří častěji mezi jejich koníčky a obecně jsou ochotné trávit v obchodech více času. Povánoční slevy spíše plánuje využít 70 procent z nich, mužů 55 procent. Muži jsou však více ochotni vzít si kvůli nákupům v povánočních slevách úvěr. Uvažuje o něm totiž každý pátý, ale jen každá čtrnáctá žena.
„Muži častěji nakupují ve slevách elektroniku, což může být důvodem, proč kvůli slevám více sahají po úvěru. Ženy vyhledávají za zvýhodněné ceny především oblečení a obuv,“ uvedl Tomáš Siegler ze společnosti Cetelem.
Živý stromeček upřednostňují ženy
Zajímavé je, že právě ženy, které zpravidla řeší vánoční výzdobu více než jejich mužské protějšky, si také více potrpí na živý stromeček. Letos ho chce každá druhá, ale jen každý třetí muž. A také jsou za něj ochotné utratit více než muži.
Dvě třetiny uvádějí výdaje mezi 400 až 1200 korunami, zatímco polovina mužů by za něj nedala více než 400 korun. Vyšší cena za stromek souvisí s tím, že ženy dávají přednost jedlím, které bývají nejdražší. Muži preferují levnější smrčky.