Hlavní obsah

Ženy mají častěji konkrétní představy o tom, co by chtěly k Vánocům

Novinky, Barbora Buřínská

Dospělí na rozdíl od dospívající mládeže po penězích pod stromečkem příliš netouží, ale každý pátý jimi plánuje obdarovat své blízké. Třetina lidí však žádnou konkrétní představu o dárku, který by si od svých blízkých přála, nemá. Jasněji však mají v tomto směru ženy. Vyplývá to z průzkumu agentury Stem/Mark pro společnost Cetelem mezi zhruba 1200 respondenty.

Foto: Profimedia.cz

Ženy mají často jasno v tom, co chtějí najít pod stromečkem.

Článek

Peníze jako dárek by rádo dostalo 14 procent lidí. Navíc čím je člověk starší, tím méně touží najít pod stromečkem nějaký finanční obnos. Naopak ale s přibývajícím věkem významně roste procento lidí, kteří peníze hodlají darovat někomu jinému. Obdarovat své blízké penězi plánuje stejně jako loni každý pátý dotázaný.

Dárkové šeky chce svým blízkým koupit dalších šest procent respondentů, přejí si je však jen necelá dvě procenta.

„Peníze jsou pro mnohé lidi řešením, jak své blízké obdarovat, aniž by se museli obávat koupě nevhodného dárku,“ uvedl Tomáš Siegler ze společnosti Cetelem.

Ženy mají jasno

Ovšem v tom, co by si přáli pod stromečkem nalézt, dospělí lidé jasno příliš nemají. Nejčastěji si nepřejí nic konkrétního (32 procent), což platí více pro muže než pro ženy (37 vs. 26 procent). Touha po konkrétních věcech klesá také s přibývajícím věkem.

Specifickým přáním pak vévodí oblečení, které si přeje pětina dotázaných, knihy (17 procent), již zmíněné peníze a parfémy (14 procent). Například léky, zdravotnické pomůcky a masážní přístroje si přejí jen dvě procenta respondentů.

Pod stromečkem bude hlavně kosmetika

Nejčastěji lidé dostanou kosmetiku, kterou plánuje koupit 72 procent lidí. Zhruba polovina z nás se může těšit na oblečení či knihy. Dvě pětiny lidí obdarují své blízké parfémy.

Lidé budou dávat svým bližním často také vybavení domácnosti (21 procent), spodní prádlo (18 procent), kutilské potřeby (17 procent), šperky a hodinky (17 procent) či sportovní vybavení (16 procent).

Léky, zdravotnické pomůcky či masážní přístroje chce svým blízkým koupit 13 procent respondentů. Nejčastěji lidé obdarují čtyři až pět osob (29 procent).

Může se Vám hodit na službě Zboží.cz:

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz:

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám