Článek
Reklamní spot ukazuje šest mladých mužů ve smokingu, jak za prostřeným stolem hrají na zvonky jednu z nejznámějších vánočních melodií světa (u nás známou pod názvem Rolničky). Už po deseti vteřinách ale stůl zmizí a divák zjistí, že pánové jsou od pasu dolů oblečeni pouze ve spodním prádle značky Joe Boxer. Melodie však pokračuje dál a výsledný pocit je, že těchto šest fešáků na ni nepotřebuje žádné zvonečky, ale vystačí si bohatě s tím, čím je obdařila matka příroda…
Pokud byste čekali, že vtipný nápad dojde ocenění, velmi byste se mýlili. Většina ohlasů je negativních. Lidé píší o tom, že spot je podle nich úchylný, a dokonce vyhrožují, že při letošních vánočních nákupech obchodní dům Kmart, který je ve Spojených státech výhradním distributorem spodního prádla Joe Boxer, vynechají.
„Pro všechny, kteří považují Vánoce za svatý den, je to nejlacinější podbízení, jaké si lze představit,“ píše jeden ze zákazníků. Další přidává: „Je to úchylné. A nemá to s Vánoci vůbec nic společného! Už nikdy tady nebudu nakupovat!“
Hlasů, které reklamu považují za „zábavnou“ a „milou“, je zatím podstatně méně. Vedení Kmartu se může utěšovat alespoň teorií o „mlčící většině” anebo tezí, že kontroverzní reklama bývá často tou nejúčinnější.
Netypické vánoční reklamy
Svérázné vánoční reklamy na spodní prádlo nejsou ve světě výjimkou. Vloni například vzbudil velkou pozornost spot na dámské prádlo Victoria´s Secret, kde sedm modelek, které jsou tvářemi této značky, zpívalo – nebo lépe řečeno: pokoušelo se zazpívat – vánoční skladbu Deck The Halls. Klip je sestříhán z jejich často marných pokusů zapamatovat si text písně.
Je však třeba uznat, že i přes pěvecké a textové zoufalství se na klip dívá vcelku hezky a celkové vyznění je spíš úsměvné než trapné. Jako ostatně vždycky, když jsou účinkující ochotni udělat si legraci sami ze sebe…