Článek
1. Poselství od Disney
Mezi nejpovedenější vánoční reklamy určitě patří ta od společnosti Disney, která poukazuje na důležitost rodinných tradic, které k vánočnímu času patří.
V příběhu vystupuje babička Lola, její vnučka, vánoční hvězda a plyšový Mickey Mouse, kterého dostala babička Lola od svého otce v roce 1940 a kterého pak v roce 2005 sama darovala vnučce. Ve videu ho následně vnučka vrací ve své dospělosti stárnoucí babičce.
Reklama má i charitativní podtext. Lidé mohou přispět svým nákupem plyšové hračky či stažením písně na dětský charitativní fond Make-A-Wish.
2. Vánoční reklama od Coca-Coly
Letošní vánoční kampaň od Coca-Coly se také velmi povedla, má mnohem hlubší podtext, než kdy měla. Vyzdvihuje myšlenku, že skutečné kouzlo Vánoc je v nás a že největším darem, který můžeme svým blízkým dát, jsme my sami. Vánoce totiž nemají být jen o nákupech a shonu, ale především o společně stráveném čase s lidmi, které máme rádi.
Příběh spotu je postaven na otci a jeho dceři, který když odjíždí do práce na ropnou plošinu, dcera mu dá svůj dopis Santovi. Táta pak absolvuje náročnou cestu na Severní pól, aby dopis předal. Když se mu to konečně podaří, zjistí, že Santův dům je již zavřený. Zklamaný se pak vrací domu. Až před domem otevře dopis, který nedokázal předat a zjistil, že jeho dcera měla jediné přání, aby byl s nimi táta doma na Vánoce...
I tato reklama má charitativní podtext. Snaží se podpořit Červený kříž, který v současné době velmi pomáhá všem zdravotníkům.
3. Tradičně nejočekávanější vánoční reklama od obchodního domu John Lewis
I vánoční reklamu Johna Lewise letos ovlivnila koronavirová pandemie a lockdown, který miliony lidí uvěznil v jejich domovech. Letošní spot tak především rozdává lásku a ukazuje sílu maličkostí a projevů laskavosti, které dokážou zmírnit osamělost a přinést radost úplně všem lidem, kterým se v daný okamžik příliš nedaří.
Reklama je složená z devíti vzájemně propojených příběhů, které provází řetězová reakce dobrých skutků, které malými, ale smysluplnými způsoby mění životy dalších lidí. Každá scéna je vytvořena v jiném stylu od ručně kreslené animace až po filmovou kameru.
Jednotlivé příběhy pak dokresluje píseň A Little Love od soulové zpěvačky Celeste.
John Lewis si letos dal za cíl od lidí vybrat kolem 5 milionů liber (147 milionů korun) pro dvě charitativní organizace Home-Start a FareShare, které v podstatě zajišťují potravinovou banku pro všechny potřebné lidi ve Velké Británii.
4. Reklama irského obchodního řetězce Super Value
Jedná se o velmi povedenou reklamu, která je velmi ovlivněna všemi omezeními, včetně nemožnosti setkávat se se všemi členy rodiny.
Příběh je postaven na malém chlapci, který při zdobení vánočního stromku, když poslouchá rádio, kde se hovoří o lockdownu po celém světě, dostane velký strach, zda k nim domů dorazí ten, na kterého se nejvíce těší. Autor spotu nechává diváky delší čas v přesvědčení, že se chlapec ptá na Santu, ale na závěr se všichni dozví, že tím, na kterého se chlapec nejvíce těšil, a o kterého měl obavy, byl jeho vlastní děda.
Jedná se o příběh, který se dotkne spousty rodin po celém světě, které přišly nejen kvůli covidu o své prarodiče, ale také všech, kteří se ani během Vánoc se svými nejbližšími kvůli bezpečnosti a opatřením nebudou moc potkat.
5. Vánoční reklama od Amazonu - Show must go on (Show musí pokračovat)
Nádherný příběh o mladé baletce, které se díky usilovnému tréninku splnil její sen, když získala hlavní roli v tradiční školní zimní show. Bohužel krátce na to byly všechny školy kvůli koronaviru uzavřeny a tak musela s ostatními baletkami trénovat jen online a také hlavně sama.
S tréninkem přesto neustala, stejně tak ani s dalšími přípravami. Když se ale přiblížil termín vystoupení, přišel jí domů dopis s tím, že vystoupení bylo zrušeno. V ten okamžik se jí zhroutil svět. Její sestra s kamarádem nechtěli, aby se kvůli tomu trápila, a proto jí uspořádali vystoupení na ulici, na které pozvali sousedy z ulice, kteří ho mohli sledovat ze svých oken a balkónů.
Autoři tak chtěli podpořit všechny ty, kteří kvůli lockdownu přišli o své sny. Aby neztráceli naději a nic dopředu nevzdávali.