Článek
Pro čtvrtinu párů je to tak stresující společná činnost, že z obchodu oba nebo jeden z dvojice vždy vystřelí a nechá druhého opuštěného. Polovina manželů či partnerů se po nakupování aspoň trochu chytne či přímo pohádá.
„Může být mnohem snazší nakupovat na vlastní pěst, zvláště pokud má partner naprosto odlišný názor na to, kde a jak věci pořídit. Pokud to navíc financují oba partneři, bývá shoda na výsledku ještě horší. Nikdo přeci nechce platit za něco, co se mu nelíbí a odmítá to. Ale zdá se, že takové hádky manželů a partnerů před prodavači a jinými nakupujícími nejsou vůbec vzácné,“ tvrdí Andy Oldham ze společnosti Quidco, která provedla průzkum mezi nakupujícími v Británii.
Z analýzy průzkumu pak vyplývá, že jednašedesát procent párů se při nakupování neshodne, pětačtyřicet procent se pohádá a čtvrtina ztropí dokonce scénu.
Nejčastěji se páry hádají při nakupování: |
---|
1. Oblečení |
2. Jídla |
3. Gauče |
4. Dovolené |
5. Televize |
6. Filmů |
7. Koberců |
8. Zařízení ložnice |
9. Závěsů |
10. Kuchyňských potřeb a automobilů |
Deset důvodů k hádce: |
---|
1. Je to vůbec potřeba? |
2. Příliš dlouhé rozhodování |
3. Přílišné rozhazování |
4. Jeden to chce, druhý vůbec |
5. Návrat do prvního obchodu po návštěvě deseti alternativ |
6. Značka |
7. Vzhled výrobku |
8. Velikost výrobku |
9. Barva výrobku |
10. Znuděný partner |