Článek
„Tento souboj by se dal přirovnat k epické bitvě z Hvězdných válek či k věčné nevraživosti mezi Kapulety a Monteky. Naštěstí náš Ježíšek, alespoň ve vyhledávání na internetu, stále vede. Bohužel už ne s takovým přehledem jako v roce 2013,“ uvedl PR specialista společnosti Seznam.cz Jakub Šumanský.
Zatímco v roce 2013 vedl ve vyhledávání jednoznačně Ježíšek s podílem 68 % – Santa Claus měl 32 % –, v letošním roce už jsou výsledky daleko těsnější. Ježíšek ale přesto vede s 56procentním podílem, Santa Clausovi přiřkly statistiky 44 %.
Většina lidí nezapomněla ani v letošním roce na tradice, kterých se budou držet i o svátcích. „Proto si připravte bačkory na házení a lavor na lití olova. Heslo ‚České tradice‘ vzrostlo v hledání oproti minulému roku o 21 %. U tradic zůstanou i české hospodyňky, které budou servírovat ‚národní rybu‘, kapra,“ podotkl Šumanský.
„Evidentně je mezi kuchařkami mnoho začátečnic. Heslo ‚Kapr recept‘ se ve sledovaném období (1. října-15. prosince 2013 vs. 1. října-15. prosince 2014, pozn. red.) hledalo o 84 % častěji než loni. Naopak recept na bramborový salát si už od Vánoc 2013 každý zapamatoval. V porovnání s loňským rokem jsme ho vyhledávali o 43 % méně často,“ uzavřel PR specialista společnosti Seznam.cz.