Článek
„Výraznější zájem o tento typ doručování se dá očekávat v Praze, kde je síť externích výdejních míst nejhustší. V hlavním městě plánují využít tento typ dopravy online objednaného zboží čtyři pětiny dotázaných,“ sdělil Darek Pikálek, marketingový a uživatelský výzkumník Seznam.cz.
V malých městech do tisíce obyvatel to mají podle něj v plánu jen tři pětiny respondentů.
„Možnost vyzvednout si zboží ve výdejních místech si získává přízeň nakupujících hlavně proto, že se podle nich jedná o cenově dostupnější variantu, než je doručení kurýrem. Zároveň je ale možné si zboží vyzvednout v libovolný čas a na místě, kde se to lidem nejvíce hodí, například cestou z práce,“ vysvětluje Pikálek.
Šéfka obchodu se rozhodla zatočit s otravným klišé
S blížícími se svátky lidé volí co nejspolehlivější způsoby doručení. Chtějí si být jisti, že dárky budou doručeny včas. Na nákupním rádci Zboží.cz si proto stále častěji vybírají produkty prostřednictvím filtru „Doručení do Vánoc“ a nakupují ve větší míře u e-shopů, které garantují dodání do Vánoc.
Externí výdejní sklady v závěru roku navýší počet poboček
O letošních Vánocích chtějí poskytovatelé nabídnout větší pokrytí.
„Síť výdejních míst Zásilkovny roste, do konce roku jich budeme mít v České republice necelé tři tisíce, na Slovensku kolem šesti set. Rozšiřujeme depa a navyšujeme i počet doručovacích automobilů. Zákazníkům zaručujeme dodání nejen do druhého dne, ale často i v den objednání. Novinkou pro letošní rok je služba Mezi námi, která lidem umožňuje zaslat balík někomu jinému jen za pomoci telefonu a platební karty z jakéhokoliv výdejního místa,“ uvádí Milan Šmíd, marketingový ředitel skupiny Packeta, která vlastní Zásilkovnu.
Vánoční sezona byla zahájena, Santa opět otevřel svůj dům v rodném Laponsku
Dramatické rozšíření počtu výdejen plánuje i konkurenční Uloženka. „Naše síť disponuje v současné době více než 1300 výdejními pobočkami napříč Českou republikou a Slovenskem, kde si zákazníci mohou vyzvednout své nákupy.
V letošním roce se soustředíme na lepší sledování zásilek, a především rozvoj doručování na konkrétní adresu. Ve spolupráci s kurýry zrychlujeme doručení na výdejní místa, většina zásilek je dnes doručována do druhého dne,“ dodává Gabriel Kalapoš, ředitel Uloženky.