Článek
V USA se momentálně připravují na Den díkuvzdání a v dalších zemích se uvedení reklam teprve rozjíždí, zaměříme se tak na Evropu, protože například ve Velké Británii už se jede naostro.
Jak dostat dárek na Měsíc?
Britský řetězec obchodních domů John Lewis je mnohými považován za krále vánočních reklam. I jeho letošní počin je silný a jistě dojme řadu diváků.
Vypráví příběh holčičky, která dalekohledem spatří na Měsíci starého osamělého muže. Snaží se mu poslat různými způsoby vánoční dárek, aby mu ukázala, že na něj někdo na Zemi myslí. Nakonec se jí to podaří pomocí balónků.
Animovaná kočka zachránila rodinu
Vytáhl se i konkurenční řetězec Sainsburry’s, který oživil kočku Mog z populárních dětských knížek autorky Judith Kerrové. Roztomilá kočka po sérii nešťastných událostí zapálí dům svých páníčků, situaci však zachrání, když zastaví okolo jedoucí hasiče.
Rodina je sice smutná, že kvůli ohořelému interiéru může na poklidné prožití svátků zapomenout, ale po chvilce se ukáže, že nic není ztraceno.
Loterijní doják
Působivý je i spot španělské vánoční loterie El Gordo o nočním hlídači v továrně na figuríny. Během osamělých nočních směn nastavuje figuríny do vtipných pozic a baví tak své kolegy, kteří chodí do práce přes den.
Je však zničený, když se dozví, že zaměstnanci vyhráli společně v loterii. On se totiž nezúčastnil, jelikož při nastavování další figuríny omylem shodil přihlášku z nástěnky. Že by smutný konec? To nepřichází v úvahu, je to přece vánoční reklama.
Star Wars sázkou na jistotu
Velký úspěch sklidila i reklama na baterie Duracell využívající tematiky Star Wars. Motto klipu zní: „Nikdy nepodceňujte dětskou představivost.“ Dokonce se spekuluje, jestli reklama neprozradila spoiler z nadcházejícího sedmého dílu Síla se probouzí, protože robot C3PO má červenou ruku, což je rozdíl oproti předchozím filmům.
Stylová Coca Cola
Co by to bylo za moderní konzumní Vánoce bez reklamy na Coca Colu. Tentokrát se nápojový gigant ve spotu snaží dokázat, že všechny ty věci, které rodiče říkají dětem, jako například, že nic není zadarmo nebo nic netrvá věčně, nemusejí tak úplně platit.