Hlavní obsah

Německá pošta jde s dobou. Nová vánoční známka zpívá a vypráví příběhy

Vánoční přání mohou lidé v Německu letos posílat se známkou, která zpívá a vypráví příběhy. Stačí jim k tomu přiložit speciální tužku. Pošta natiskla 40 milionů těchto známek s vánočním motivem a vedení společnosti předpokládá, že se všechny tyto známky za šest týdnů zbývajících do Vánoc prodají.

Foto: Jaromír Mrhal, ČTK

Nová německá vánoční známka po přiložení interaktivní tužky hraje a zpívá.

Článek

Německá pošta představuje novou známku s vánočními motivy každý rok. Letos nicméně přišla s inovací. Nechala vyrobit známku, která díky technologiím po přiložení speciální interaktivní tužky začne přehrávat zvuky.

Například píseň „Ve vánoční pekárně“. V Německu je tato skladba hamburského písničkáře Rolfa Zuckowského, který se proslavil písněmi pro děti, velmi oblíbená. Na jiném místě po přiložení tužky známka vysvětlí původ Vánoc a některých s nimi spojených tradic. Po kontaktu s částí, na níž sedí v křesle dědeček nápadně podobný Zuckowskému, pak zazní vánoční vyprávění.

„Není to elektronické, není v tom čip, je to založené na infračervené technologii,“ vysvětlil tento týden při představení vánoční známky v berlínském Muzeu komunikace Clemens Maier, šéf firmy Ravensburger. Známý výrobce puzzle, deskových her a dětských knížek na vzniku známky s Německou poštou spolupracoval. Tužka tiptoi se prodává s řadou interaktivních knížek a her firmy Ravensburger a je tak podle Maiera v mnoha německých domácnostech.

I vzhled vánočních ozdob ovlivňují trendy. Letos frčí tlumené i pastelové odstíny a minimalismus

Vánoce

Aby si mohli zvukové záznamy ze známky zájemci přehrát, musejí si na tužku zdarma stáhnout z internetu odpovídající audiosoubory, které se přehrají po kliknutí na různá místa na známce. Pokud děti či dospělí doma tuto speciální tužku nemají, mohou si písně a vyprávění přehrát i na internetu.

Záměrem pošty přitom bylo, aby pro posílání vánočních přání nadchla i tu nejmladší generaci.

Hrající vánoční známka není první inovací, kterou Německá pošta v posledních letech představila. Loni vydala svou první kryptoznámku, která je kombinací fyzické poštovní známky a sběratelského digitálního tokenu NFT (non-fungible token, nezastupitelný token). Motivem prvního kusu série s historickými stavbami byla berlínská Braniborská brána ztvárněná umělou inteligencí (AI). Od té doby se na přepážkách pošt objevila už i kryptoznámka s katedrálou v Kolíně nad Rýnem a bavorským zámkem Neuschwanstein.

Adventní kalendáře jsou stále populárnější, zpříjemní dětem i dospělým čekání na ježíška

Vánoce

Olomouc bude mít letos exotický vánoční strom. V přírodě roste jen v Kalifornii

Vánoce
Související témata:

Výběr článků

Načítám