Hlavní obsah

Nejčastějším dárkem pod stromečkem bude letos televize

Právo, Martin Procházka

Jednoznačným hitem letošních Vánoc budou televizory. Lidé se připravují na přechod na digitální pozemní vysílání DVB-T2 a pořízením nového přístroje s lepším obrazem a větší úhlopříčkou tak spojí příjemné s užitečným.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

„Nejvíce se v těchto týdnech nakupují televize, což jednoznačně souvisí s přechodem na DVB-T2. Meziroční nárůst prodejů televizí je více než 110 procent,“ řekla Právu mluvčí e-shopu Alza.cz Patricie Šedivá.

Příznivé ceny

Potvrzuje to i další velký internetový prodejce Mall.cz. „Velká část zákazníků se s přechodem na nový formát vysílání rozhodla pod stromeček pořídit si novou televizi. V současné době jim nahrávají velmi příznivé ceny nových televizorů. Čím dál více lidí se přiklání k televizím s větší úhlopříčkou,“ řekla Právu mluvčí Mall.cz Pavla Hobíková.

Retro hračky jsou zpět. Děti baví igráčci i céčka

Vánoce

Nový formát podle ní přinese lepší obrazovou kvalitu, kterou ale televize musí umět zpracovat. „To si lidé uvědomují a ti, kteří mají doma televizory s nižším rozlišením, jako je full HD a především HD, si pořizují nové přijímače,“ řekla Hobíková. Nárůst poptávky po televizích a set-top boxech o 137 procent zaznamenal i vyhledávač Zboží.cz.

Chytré hodinky, kosmetika, hračky i knihy

Žádaná je ale i kosmetika, hračky, např. lego, kávovary, elektronika nebo parfémy.

Trendem jsou i chytré hodinky.

„Novinkou na trhu jsou kousky s lokátorem a možností volání pro děti a seniory. Ty zajímají o 125 procent více uživatelů než loni. Poslouží nejen ke kontrole dětí, ale i starších rodičů či prarodičů. Tlačítko SOS volání umožní zavolat na přednastavená čísla,“ uvedla mluvčí Zboží.cz Kristýna Horovská.

Pošta, kurýr, nebo osobní vyzvednutí? Před Vánoci bude rušno hlavně v externích výdejních místech

Vánoce

Na Mall.cz očekávají tradičně zájem o hračky, designové domácí spotřebiče, knihy a kosmetiku. Na internetu roste podle průzkumu portálu Seznam.cz zájem i o vánoční online nakupování potravin. „Očekáváme, že zájem o zboží nakupované online bude v meziročním srovnání zhruba o 15 až 18 procent vyšší,“ uvedl Jan Kriegel ze Zboží.cz.

Může se vám hodit na Zboží.cz:

Související články

Výběr článků

Načítám