Článek
"O tomto víkendu do našich obchodů v porovnání s běžným víkendem přišlo za nákupy o 40 procent více zákazníků. V porovnání s loňskem jsme zaznamenali více než pětiprocentní nárůst prodeje," řekla mluvčí řetězce Tesco Eva Karasová.
Ve srovnání s druhým adventním víkendem loňského roku přišlo do obchodů více lidí, uvedl Lukáš Hora, mluvčí společnosti Ahold, provozující síť supermarketů Albert. "Loňský advent byl ještě příliš ve stínu hospodářské krize, v současnosti už lidé utrácejí víc," řekl. Ve srovnání s průměrným týdnem se obchodům firmy nyní zvýšily tržby o 20 procent. Větší návštěvnost obchodů než před rokem potvrdil také jednatel obchodního řetězce Globus Petr Vyhnálek.
Nejvíc se podle obchodníků prodávají hračky, elektronika, vybavení do domácnosti, kosmetika, oděvy či zimní obuv. Poptávka je i po vybavení pro zimní sporty jako jsou lyže, boby nebo sáňky.
Obchodníci po zkušenosti z minulých let očekávají, že s blížícími se svátky nápor nakupujících dále poroste. Vyvrcholit by měl o Zlaté neděli. Další nával pak očekávají po Vánocích, kdy lidé začnou tradičně vyhledávat zlevněné zboží.
Lidé letos před Vánocemi podle nedávné ankety ČTK mezi tuzemskými největšími úvěrovými společnostmi nakupují mírně více zboží na splátky než v loňském roce. Češi se zlepšením ekonomické situace podle firem cítí více stability, a jsou tak ochotni utratit za dárky více peněz.