Hlavní obsah

LCD televize jsou hitem Vánoc

Novinky, adr
PRAHA

Lidé mění staré vakuové televize za nové přístroje s plochou obrazovkou. Podle některých obchodníků vzrostl prodej těchto zařízení v prosinci sedminásobně v porovnání s loňským rokem.

Článek

Statisticky stráví průměrný Čech u televize 16,6 hodin týdně. Televize je centrálním bodem mnoha obývacích pokojů a tudíž s příchodem nových obrazových technologií lidé příliš neváhají. Uživatelé si navíc nové televize kupují v souvislosti s plánovaným spuštěním pozemního digitálního vysílání.

Statisticky stráví průměrný Čech u televize 16,6 hodin týdně. Televize je centrálním bodem mnoha obývacích pokojů a tudíž s příchodem nových obrazových technologií lidé příliš neváhají. Uživatelé si navíc nové televize kupují v souvislosti s plánovaným spuštěním pozemního digitálního vysílání.

Mezi nejprodávanější LCD televizory patří televize s úhlopříčkou 81 centimetrů (32 palců). „LCD a plazmové televize v letošním předvánočním sortimentu elektroniky jednoznačně převládají. Naopak u klasických televizí jsme mezi zákazníky zaznamenali pokles zájmu o 60%,“ uvedl zástupce obchodního řetězce Tesco Stores ČR Ondřej Mošovský.

Uživatelé nakupují spíše levnější modely s rozlišebním HD ready (1366 x 768 obrazových bodů). Kdo však hledá přístroj, který podá ultrajemné rozlišení, jenž nabízejí DVD nové generace (Blu-ray a HD DVD), pak musí volit z nabídky tzv. full HD obrazovek (1920 x 1080 bodů). Ty jsou však mnohem dražší.

Mezi další dárky, které stojí na špici mezi nejprodávanějším zbožím z oblasti elektra, patří satelitní navigace do automobilů a MP3 přehrávače.

Související témata:

Výběr článků

Načítám