Článek
Příběh videa vypráví o muži (Jakub Kohák), který vyrazil na letošní vánoční nákupy s předstihem. Jako každý chlap má rád na ženách sexy spodní prádélko, a tak chtěl udělat radost svým "pseudo" polovičkám a nadělit jim erotický kousek pod stromeček.
Jakub si moc nevěděl rady, a tak se rozhodl, že oběma koupí stejný kousek. Nakonec si však domyslel důsledky, a tak se rozhodl nevyhazovat peníze vůbec za žádné dárky, ale dát je na charitu.
Video je součástí charitativní kampaně, jejímž základem je online aplikace www.acehosevzdatevy.cz pomáhající nám trochu se uskromnit a ušetřené peníze poslat znevýhodněným dětem a dětem s postižením. Jakub Kohák se stal tváří kampaně. Videoklipem se snaží říct, že Vánoce mohou být hezké i bez zbytečného hýření a plýtvání.
„Já jsem do toho šel okamžitě, získaná částka bude rozdělena mezi charitativní organizace Fragilis, Paprsek, Světluška a Arcadia, které dělají důležitou práci,“ svěřil se režisér a herec Jakub Kohák.
Jeho reklamy mu vysloužily mnoho cen jak na české, tak i na světové scéně, získal řadu významných ocenění za režii a dokonce je držitelem ceny Anděl (1999) za nejlepší český videoklip. Ve videospotech pro charitativní kampaň společnosti DPD, která je zaštítěna sloganem A čeho se vzdáte vy?, si zahrál po boku dvou krásných dam, kterým odmítl koupit luxusní spodní prádlo a ušetřené peníze radši dal na dobrou věc.
Principem kampaně je možnost odříct si určitou drobnost – kávu, časopis, zákusek nebo třeba nové tenisky a za pomoci aplikace hned vidět, jak takové rozhodnutí a ušetřená částka může pomoci.