Článek
V loňském roce elektroniku darovalo 39 % lidí, v letošním roce se k tomuto dárku rozhodlo 33 % lidí. Ubude také hodinek nebo adrenalinových dárků. Naopak obliba darovat předplatné a poukazy vzrostla na 21 % z loňských 16 %, pobyty a wellness ubytování budou lidé dávat pod stromeček dvakrát častěji než vloni.
Tento trend potvrzuje také Richard Šipoš z portálu Spa.cz: „Podle našich odhadů lidé za wellness pobyty utratí více než v loňském roce. Letos byla poptávka zaměřená spíše na kratší pobyty místo tradičních delších lázeňských pobytů. Zvýšil se také zájem o hotely, které se nenachází přímo v lázeňských městech, ale spíš stranou na zajímavých místech někde v přírodě.“
O tom, co najdeme pod stromečkem, rozhoduje také to, jestli nám dárky daruje muž nebo žena. „Muži i ženy častěji darují věci, které si většinou sami přejí nebo k jakým mají blíž. Od mužů se tak pod stromečkem dočkáme spíše elektroniky, mobilních telefonů nebo počítačů. Ženy naopak rády darují oblečení a doplňky, kosmetiku a parfémy. Největší rozdíl vidíme u knih. Zatímco ženy je chtějí darovat svému okolí ve více než polovině případů, muži tento dar zvolí v 38 %,“ vysvětluje Michaela Papežová, tisková mluvčí portálu Aukro.cz.
Co lidé plánují darovat v letošním roce? | |
---|---|
Oblečení a doplňky | 66 % |
Kosmetika a parfémy | 61 % |
Knihy | 45 % |
Herní konzole a hry | 9 % |
Počítače | 7 % |
Adrenalinové dárky | 3 % |