Článek
Čím dál více obchodníků v předvánočním období pořizuje namísto tradičních reklam na své produkty minifilmy naplněné láskou a přátelstvím, které se stávají celonárodním konverzačním námětem. Navzájem se poměřuje jejich obliba i kvalita, a na internetu se objevují jejich parodie, napsala agentura AFP.
Jak jsme již informovali, například obchodní dům John Lewis, který s tímto trendem před několika lety začal, pro letošek připravil srdceryvný příběh o malém chlapci, který svému plyšovému tučňákovi Montymu jako překvapení pod stromeček pořídí samičku. [celá zpráva]
Na druhé příčce co do úspěšnosti je minifilm supermarketu Sainsbury's, který v něm představil svou verzi první světové války a vánočního příměří mezi britskými a německými vojáky v roce 1914. Na serveru YouTube už má více než 12 miliónů zhlédnutí, i když už se dočkal i kritiky za „neomalenost“ komerčního využití stého výročí čtyři roky trvající války.
Odborníci nicméně uvádějí, že význam Vánoc v obchodním kalendáři je hlavním důvodem, proč jsou reklamní agentury ochotny zkoušet nové věci. Listopad a prosinec mohou pro některé prodejce nepotravinářského zboží představovat až 50 procent ročního obratu.
Změřit dopady podobných kampaní je velmi těžké, ale podle dostupných důkazů nepochybně fungují. Předvánoční prodej řetězce John Lewis se navzdory nepříznivému ekonomickému ovzduší poslední tři roky zvyšuje. A první údaje z letošní sezóny naznačují, že tento trend bude pokračovat.
I další obchodníci, včetně obchodního řetězce Marks & Spencer, který dosud sázel ve svých reklamách na celebrity, zvolili reklamu formou dojemného minifilmu. Otázkou je, jak dlouho budou zákazníci přijímat cukerínové předvánoční představy, které jim prodejci servírují - a kdy už se jim budou jen smát. Už nyní se na internetu objevuje spousta parodií, včetně jedné, v níž tučňák Monty skončí na pekáči.