Hlavní obsah

Chytrým telefonům se před Vánocemi daří. Světovou jedničkou je Samsung

Celosvětový prodej chytrých telefonů konečným uživatelům se v letošním třetím čtvrtletí meziročně zvýšil o zhruba tři procenta na 383,4 miliónu přístrojů. Vyplývá to z údajů výzkumné společnosti Gartner.

Foto: Stringer, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Vedoucí pozici na trhu si upevnila jihokorejská společnost Samsung, která zvýšila prodej o 19 procent na 85,6 miliónu přístrojů. Její tržní podíl tak vzrostl na 22,3 procenta z 19,3 procenta před rokem.

Na druhém místě zůstal americký konkurent Apple, jehož prodej stoupl o necelých šest procent na 45,4 miliónu přístrojů. Třetí příčku obsadila čínská společnost Huawei, která vykázala nárůst prodeje o zhruba 12 procent na 36,5 miliónu.

První pětku pak uzavírají čínské společnosti Oppo a Xiaomi. Tradiční podniky, jako například Sony, HTC či LG, se do žebříčku pěti nejúspěšnějších výrobců nedostaly vůbec.

Nejúspěšnější prodejci chytrých telefonů ve třetím kvartálu 2017
PořadíVýrobceProdej v miliónech kusů
1.Samsung85,6
2.Apple45,4
3.Huawei36,5
4.Oppo29,4
5.Xiaomi26,8

Za mobil Češi nejčastěji utratí pět tisíc a méně

Výrobci se v poslední době předhánějí, kdo nabídne výkonnější a vybavenější telefon. Pochopitelně jde o vrcholné modely, za které si prodejci účtují klidně i více než 20 tisíc korun. Češi přitom mají zájem o výrazně levnější modely, utrácí za ně 5000 Kč a méně. Vyplývá to z ankety Novinek mezi prodejci.

„Mezi telefony má jedinečnou roli Apple, respektive iPhone. Ten spolu se Samsungem patří k nejvyhledávanější značkám (15 %),“ podotkl Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.

Právě zmiňovaný iPhone patří mezi prémiové přístroje, čemuž odpovídá i jeho cenovka, která v případě nejnovějších verzí startuje nad hranicí 20 tisíc Kč. „Avšak částka, kterou jsou lidé ochotni investovat, je pro polovinu návštěvníků do 5000 Kč,“ zdůraznil Šmíd.

Preference uživatelů jsou přitom takřka vždy stejné. „Naši zákazníci jsou typicky technicky vzdělaní a vyhledávají zejména telefony se značným důrazem na poměr cena/výkon,“ prohlásil obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský.

„Zákazníci velmi bedlivě sledují novinky, zohledňují ale logicky poměr cena/výkon,“ doplnila mluvčí Alzy Patricie Šedivá.

Uživatelé si přitom zvykají stále častěji na modely s většími displeji. „Trend zvětšování uhlopříčky displejů se momentálně zastavil okolo hranice 5,5 palce. Dále stoupá obliba tzv. pluskových variant, tedy uhlopříček nad 6,2 palce,“ uzavřel Petr Jiras z tiskového oddělení Electro Worldu. [celá zpráva]

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:

Související témata:

Výběr článků

Načítám