Hlavní obsah

Věž pro střelce, satelitní anténa. Kyjevský autoservis se činí

Jeden kyjevský autoservis předělává stará poškozená auta na bojová vozidla pro ukrajinskou armádu a snaží se tak zaplnit mezeru v zásobování fronty potřebnou technikou na linii dotyku s ruskými jednotkami.

Foto: Profimedia.cz

Oprava aut v kyjevském autoservisu

Článek

Dříve se provozovna AutoComp zaměřovala na běžné opravy po bouračkách. To se ale změnilo poté, co Rusko loni v únoru napadlo Ukrajinu. Mechanici nyní tráví dlouhé dny úpravami užitkových aut a autobusů, které si žádá armáda pro přepravu zbraní, včetně dronů.

„Nejsme bohatá země a nemůžeme poskytnout všem našim vojákům obrněná vozidla s pohonem na všechna kola, takže pick-upy jsou jakýmsi kompromisem,“ řekl agentuře AFP Anton Senenko odpovědný za koordinaci práce. Mechanici si podle něj uvědomují, jak záleží na kvalitě jejich práce.

„Může to být otázka života a smrti. V době míru dochází často k poruchám, které za války mohou vyústit v tragédii. Když řidič nenastartuje, je konec. Vojáci už nestihnout uprchnout před nepřátelským tankem,“ vysvětluje Senenko.

Bleskový útok ukrajinského komanda. Čtyři vojáci v noci zneškodnili celou ruskou četu

Válka na Ukrajině

„Příspěvek k vítězství“

Jeho kolegové v dílně často upravují auta, která někdo daroval nebo je přivezl z jiných zemí jako Polsko, Lotyšsko nebo Estonsko. Například nedávno usilovně pracovali pod dvěma vozidly, pick-upem Nissan a dodávkou Toyota, které si žádaly opravu motoru.

„Neměníme jen oleje a filtry. Připravujeme celé auto na drsné podmínky, v nichž se pak ocitne na frontě,“ říká Senenko. Požadavky armády se mění tím, jak se vyvíjejí boje. Úprava může znamenat nejen výměnu odpružení a brzdových systémů, ale i specifické změny, jako je instalace věže nebo držáku pro satelitní internetovou anténu Starlink.

Vojáci dříve také požadovali, aby auta byla natřena khaki barvou a splynula tak s okolím. Teď dávají přednost šedé nebo černé, aby vozidla splynula s ponurou zimní krajinou.

„To je náš příspěvek k vítězství,“ řekl šestačtyřicetiletý majitel provozovny Ruslan Kulagin, jenž úpravami aut pro potřeby boje získává zcela nové zkušenosti.

Ruské špičky řeční o vlastenectví, ale jejich děti si užívají v cizině

Evropa

Výběr článků

Načítám