Článek
„Myslím, že pokud budeme mít štěstí, tak v lednu 2025 budeme mít pět nebo šest leteckých společností, které budou chtít na Ukrajinu létat,“ prohlásil podle ukrajinské agentury Interfax Allison.
V současnosti jsou ve hře dvě letiště, buď to v západoukrajinském Lvově, nebo mezinárodní letiště Boryspil u Kyjeva, které je od frontové linie vzdáleno několik stovek kilometrů.
Podle Allisona by bylo jednodušší lety obnovit ve Lvově, uvedl však, že prezident Volodymyr Zelenskyj trvá na tom, že se začne létat nejprve z Boryspilu, kde je největší letiště na Ukrajině.
Peskov: Putin by mohl s Trumpem komunikovat ještě před inaugurací
„Prezident mě bude nenávidět za to, že to říkám, protože se soustředí na Boryspil, ale prvotní zaměření je na Lvov. Z Polska to je vzduchem sedm minut,“ uvedl dále Allison.
Poznamenal však, že osobní letadla Airbus-320 a Boeing-737, stejně jako malá osobní letadla, budou v případě letů do Lvova či Kyjeva vyžadovat pojištění v hodnotě nejméně tři čtvrtě miliardy dolarů (přes 17,5 miliardy korun).
Konečné rozhodnutí ovšem bude muset učinit prezidentská kancelář a bude záviset na výkonnosti protivzdušné obrany a bezpečnostní situaci v zemi, která se již téměř tři roky brání ruské agresivní válce.
Stále říkám, že Lvov je mnohem bezpečnější než Tel Aviv. Lidé nemají rádi, když to říkám, ale já to říkám,“ uzavřel.