Hlavní obsah

Sílí tlak na McDonald’s a Coca-Colu, aby se stáhly z Ruska

Velké řetězce postupně opouštějí ruský trh. Stále to však neplatí pro společnosti McDonald’s a Coca-Cola, které se ohledně ruského trhu prozatím nevyjádřily. Na sociálních sítích se mohutně šíří od pondělka výzvy, aby lidé tyto společnosti bojkotovaly. Informovala o tom BBC.

Foto: Profimedia.cz

Pobočka McDonalds v Petrohradu

Článek

Zatímco jiné velké firmy, jako například Netflix či Levi’s, již zastavily své služby či prodej výrobků v Rusku, další se k tomu příliš nemají.

Mezi nejznámější patří i McDonald’s a Coca-Cola a lidé nyní ve velkém vyzývají na sociálních sítích k bojkotu firem na Západě. Z Ruska se zatím nestáhly ani ostatní velké značky jako Pepsi, KFC, Burger King nebo Starbucks.

Tyto firmy se k ukrajinské válce nevyjádřily, pouze šéf Starbucks Kevin Johnson, označil invazi za „nevyprovokovanou“ a „nespravedlivou“.

Ovšem za váháním firem nemusí být pouze touha zachovat své příjmy, jak si mnoho lidí myslí.

Fastfoodové řetězce fungují na systému franšíz, například většinu poboček Starbucks v Rusku provozuje kuvajtská společnost Alshaya Group. Netýká se to ale jen těchto řetězců.

Ať je živí válka. Zelenskyj chce další sankce proti Rusku

Válka na Ukrajině

Kathleen Brooksová z analytické společnosti Minerva Analysis pro BBC uvedla, že i Coca-Cola má „neuvěřitelně složitou strukturu“, co se týče firem, které v Rusku plní láhve. Firmy tak čeká těžké rozhodování.

„Není to tak, že se prostě stáhnete z Ruska. Je to složité podnikání a je tu hodně na zvážení. Nicméně právě teď může riziko ztráty reputace významně zasáhnout ceny jejich akcií, takže možná nebudou mít na výběr,“ uvedla Brooksová na adresu řetězců.

Výběr článků

Načítám