Hlavní obsah

Rána pro ruskou logistiku. Most přes Shnilé moře je vážně poškozen, vlaky neprojedou

Satelitní záběry potvrdily, že Čongarský most byl při sobotním ukrajinském útoku zasažen a utrpěl tak velké škody, že přes něj nemohou jezdit vlaky. Vyřazena tak byla jedna ze dvou železničních tratí na okupovaný Krym.

Foto: defence-ua

Poslední škody na Čongarském železničním mostě

Článek

Satelitní záběry ukázaly, že trať je v jednom místě na mostě přerušena, napsal server The War Zone. Poškozen byl nedaleko hradlařského domku, který se objevil na záběru Rusy dosazeného správce okupované části Chersonské oblasti Vladimira Salda, který v neděli o útoku informoval.

Saldo ovšem tvrdil, že všech dvanáct střel s plochou dráhou letu Storm Shadow se podařilo sestřelit a drobné škody - v podobě přerušení trolejového vedení – způsobily jen trosky britských střel.

Poradce ukrajinského ministra zahraničí Anton Heraščenko dokonce zveřejnil přímo fotografii místa zásahu, kde je vidět přesně uprostřed mostovky kráter. Koleje v obou směrech jsou zprohýbané, vyhnuté ven a posunuly se i pražce. „Ukrajinské ozbrojené síly potvrdily útok na Čongarský most, jeden z klíčových prvků ruské vojenské logistiky na jihu Ukrajiny)

O zásahu mostu psal na Telegramu i i ruský vojenský blog Rybar: „Podle velikosti škod jedna z vypuštěných zbraní musela zasáhnout cíl.“ Zpochybnil tak tvrzení Salda.

Význam zásahu zdůraznil ukrajinský představitel působící ve vedení Chersonské oblasti Jurij Sobolevskyj: „Poškození Čongarského mostu má velký význam. Je to rána pro vojenskou logistiku okupantů. Ještě důležitější je psychologický dopad na okupanty a okupační sily. V Chersonské oblasti není místo, kde by se mohli cítit bezpečně.“

Trať přes zapáchající mělké slané laguny Syvaš, z nichž se v létě šíří hnilobný puch, a proto se jim na Ukrajině říká Hnile More (Shnilé moře), je pro Rusy klíčová. Je jednou ze dvou tratí, které spojují Krym s okupovaným územím Ukrajiny, v tomto případě železniční uzel Džankoj s Melitopolem v okupované záporožské oblasti. Jedinou druhou tratí na Krym je nově postavená na Kerčském mostě. Do Džankoje sice vede ještě jedna trať, ale ta končí v Chersonu, z něhož se museli Rusové loni stáhnout.

Na přerušení trati do Melitopolu je také zaměřena ofenzíva v Záporožské oblasti, kdy je útok zaměřen právě na Melitopol.

Aby narušili ruskou logistiku na Krymu, Ukrajinci opakovaně útočí na mosty na Krym i na dopravní sítě na Krymu. Komplikují tak pohyb zásob a munice po okupovaném poloostrově.

Rusko už po prvním útoku na Čongarský most, který mířil na silniční, i když lehké poškození utrpěl i starší železniční, vybudovalo paralelní pontonový. Ten ovšem slouží pouze silniční dopravě a zpomaluje ji. Jeho záběr zveřejnil ukrajinský kanál na Telegramu Vojennyj Osvedomyteľ.

Výběr článků

Načítám