Hlavní obsah

Rána pro ruskou logistiku. Most přes Shnilé moře je vážně poškozen, vlaky neprojedou

Satelitní záběry potvrdily, že Čongarský most byl při sobotním ukrajinském útoku zasažen a utrpěl tak velké škody, že přes něj nemohou jezdit vlaky. Vyřazena tak byla jedna ze dvou železničních tratí na okupovaný Krym.

Foto: defence-ua

Poslední škody na Čongarském železničním mostě

Článek

Satelitní záběry ukázaly, že trať je v jednom místě na mostě přerušena, napsal server The War Zone. Poškozen byl nedaleko hradlařského domku, který se objevil na záběru Rusy dosazeného správce okupované části Chersonské oblasti Vladimira Salda, který v neděli o útoku informoval.

Saldo ovšem tvrdil, že všech dvanáct střel s plochou dráhou letu Storm Shadow se podařilo sestřelit a drobné škody - v podobě přerušení trolejového vedení – způsobily jen trosky britských střel.

Ukrajinci pokračovali v útocích na Krym

Válka na Ukrajině

Poradce ukrajinského ministra zahraničí Anton Heraščenko dokonce zveřejnil přímo fotografii místa zásahu, kde je vidět přesně uprostřed mostovky kráter. Koleje v obou směrech jsou zprohýbané, vyhnuté ven a posunuly se i pražce. „Ukrajinské ozbrojené síly potvrdily útok na Čongarský most, jeden z klíčových prvků ruské vojenské logistiky na jihu Ukrajiny)

O zásahu mostu psal na Telegramu i i ruský vojenský blog Rybar: „Podle velikosti škod jedna z vypuštěných zbraní musela zasáhnout cíl.“ Zpochybnil tak tvrzení Salda.

Význam zásahu zdůraznil ukrajinský představitel působící ve vedení Chersonské oblasti Jurij Sobolevskyj: „Poškození Čongarského mostu má velký význam. Je to rána pro vojenskou logistiku okupantů. Ještě důležitější je psychologický dopad na okupanty a okupační sily. V Chersonské oblasti není místo, kde by se mohli cítit bezpečně.“

Trať přes zapáchající mělké slané laguny Syvaš, z nichž se v létě šíří hnilobný puch, a proto se jim na Ukrajině říká Hnile More (Shnilé moře), je pro Rusy klíčová. Je jednou ze dvou tratí, které spojují Krym s okupovaným územím Ukrajiny, v tomto případě železniční uzel Džankoj s Melitopolem v okupované záporožské oblasti. Jedinou druhou tratí na Krym je nově postavená na Kerčském mostě. Do Džankoje sice vede ještě jedna trať, ale ta končí v Chersonu, z něhož se museli Rusové loni stáhnout.

Na přerušení trati do Melitopolu je také zaměřena ofenzíva v Záporožské oblasti, kdy je útok zaměřen právě na Melitopol.

Aby narušili ruskou logistiku na Krymu, Ukrajinci opakovaně útočí na mosty na Krym i na dopravní sítě na Krymu. Komplikují tak pohyb zásob a munice po okupovaném poloostrově.

Rusko už po prvním útoku na Čongarský most, který mířil na silniční, i když lehké poškození utrpěl i starší železniční, vybudovalo paralelní pontonový. Ten ovšem slouží pouze silniční dopravě a zpomaluje ji. Jeho záběr zveřejnil ukrajinský kanál na Telegramu Vojennyj Osvedomyteľ.

Ukrajinci zasáhli most na Krym, mohli použít britské střely Storm Shadow

Evropa

Po útoku na „bránu na Krym“ vyhrožují Rusové odvetným úderem na most přes Dunaj

Válka na Ukrajině

Výběr článků

Načítám