Hlavní obsah

Pivaři si klepali na čelo. Přesto po nealko pivu či radleru občas sáhne každý druhý

Právo, Jindřich Ginter, Jakub Svoboda

Přestože si naši pivaři před lety v hospůdkách a u domácího posezení klepali na čelo, když do obchodů a restaurací přišla nová nealkoholická piva a směsky s limonádami, radlery si nakonec cestu k Čechům přece jen našly, hlavně k mladším ročníkům.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Alespoň někdy si pito u nás podle průzkumu společnosti KPMG otevře více než polovina mužů (62 procent) a téměř polovina žen (47 procent).

„Životní styl Čechů a Češek se mění, jsme aktivní, více se zajímáme o své zdraví. Během sportu nebo při náročném dni tak mnoho z nás dá přednost nealkoholickému před klasickým pivem,“ říká k výsledku průzkumu Karel Růžička z KPMG.

Malá osmička

Navíc stále více šoférů si už raději nedá ani „jen jedno“, protože policie a úřady od loňského července přitvrdily v odebírání řidičáků.

Některé menší pivovary tak vidí příležitost i pro nízkostupňová piva. „Mnozí naši hosté k obědu volí zde uvařenou malou osmičku s tím, že jedou později. Jedno malé osmistupňové je asi, jako byste si dali čtyři nealka,“ říká servírka z jihočeského pivovaru Lipan v Dražíči u Týna nad Vltavou.

Zatímco celková spotřeba piva v Česku loni mírně klesla, nealko piva a radlery, tedy směsi piva s ovocnou limonádou nebo šťávou, se těší čím dál větší oblibě.

Mezi nejznámější značky nealkoholických piv patří Birell nebo Bernard Švestka, nealko verze však už nabízí většina velkých pivovarů.

Průzkum KPMG ukázal, že nealko piva s příchutí chutnají zejména ženám (85 procent vs. 70 procent mužů) a mladým lidem. S rostoucím věkem tento podíl klesá, ve věku 55 až 64 let si ochucené pivo rádo dá jen 38 procent lidí.

Češi za ovocná piva kupovaná v obchodech za uplynulý rok zaplatili 814 miliónů korun, což je 13procentní nárůst

Naprostá většina respondentů (93 procent) kupuje nealko piva a radlery v hypermarketech, supermarketech a diskontních prodejnách, přibližně čtvrtina pak v maloobchodních prodejnách.

Specializované kamenné prodejny, pivotéky nebo e-shopy jsou okrajovou záležitostí, chodí tam pouze mladší generace a obyvatelé velkoměst (šest procent).

Objem prodaných ovocných piv v tuzemském maloobchodě se od loňského července do letošního června podle analytické společnosti Nielsen zvýšil meziročně o 18 procent na 25,1 miliónu litrů.

Prodej piva v obchodech stoupl jen o 1,6 procenta na 736 miliónů litrů. Češi za ovocná piva kupovaná v obchodech za uplynulý rok zaplatili 814 miliónů korun, což je 13procentní nárůst, za pivo pak 16,9 miliardy korun, meziročně o sedm procent více.

Prodej ovocných piv roste nejrychleji z celého pivního maloobchodního trhu. V horku, jaké u nás panuje v posledních týdnech, dávají lidé přednost méně alkoholickým desítkám a právě nealkoholickým pivům a radlerům.

Související články

Výběr článků

Načítám