Článek
Tito zákazníci podle listu obdrží od firmy zpět plnou kupní cenu, nebo získají výraznou slevu na nový automobil. Ostatní automobily, kterých se skandál v USA týká, budou podle Volkswagenu vyžadovat velkou úpravu, jež si vyžádá významné náklady na součástky a dlouhý pobyt v servisu, píše Süddeutsche Zeitung.
Americké ministerstvo spravedlnosti tento týden podalo na Volkswagen civilní žalobu kvůli tomu, že do téměř 600 000 naftových vozů v USA instaloval zařízení, které umožňovalo skrývat při testech emisí vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku.
Jak Volkswagen podváděl
Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.
Volkswagen již dříve přiznal, že software umožňující manipulovat s emisními testy instaloval do zhruba 11 miliónů naftových aut po celém světě. Skandál se týká rovněž 1,2 miliónu vozů české divize Škoda Auto.