Článek
„Naším cílem je umožnit všem dětem, aby se v Barbie viděly, a zároveň je povzbudit k tomu, aby si hrály s panenkami, které nevypadají jako ony samy,“ uvedla výkonná viceprezidentka firmy Lisa McKnightová.
„Chceme přispět k tomu, abychom prostřednictvím hry bojovali proti sociální stigmatizaci,“ dodala McKnightová.
Na koncepci panenky se podílela americká nezisková organizace Národní společnost pro Downův syndrom, která pomáhá lidem s touto diagnózou i jejich blízkým.
Právě na jejich radu má panenka růžový náhrdelník se třemi šipkami směřujícími nahoru, což představuje trojici chromozomu 21. Na nohou má nová Barbie růžové tenisky s ortézami, které některé děti se syndromem používají.
Downův syndrom je vrozená genetická porucha, kdy postižený jedinec má místo dvojice chromozomu 21 trojici.
Postihuje asi jednoho novorozence ze 700 až 800 a projevuje se mentální postižením, charakteristickými obličejovými rysy a také častějšími srdečními defekty.