Hlavní obsah

Europoslanci hlasují o emisní normě Euro 7

Europoslanci na čtvrtečním plenárním zasedání v Bruselu hlasují o svém postoji k emisní normě Euro 7. Nové nařízení aktualizuje limity pro emise výfukových plynů, jako jsou například oxidy dusíku, pevné částice, oxid uhelnatý a amoniak, a zavádí nová opatření ke snížení emisí z pneumatik a brzd a ke zvýšení životnosti baterií.

Foto: Profimedia.cz

Wilsonova ulice v Praze, ilustrační foto

Článek

Podle návrhu, který již 25. září schválili ministři členských zemí EU zodpovědní za konkurenceschopnost, by automobilky měly snižovat emise nových vozidel oproti původnímu plánu méně a zároveň by měly mít na přípravu změn delší dobu. Konkrétně emisní limity pro osobní a užitková vozidla by měly zůstat na úrovni, kterou už dnes obsahuje platná emisní norma Euro 6. Pokud jde o nákladní automobily, tyto limity by měly být o něco přísnější.

Už v polovině října schválil svou zprávu o emisní normě výbor Evropského parlamentu pro životní prostředí (ENVI). Ten přitom ve schválením textu hovoří o ještě delších přechodných obdobích, během kterých by norma měla být uvedena do praxe. To znamená delší období, po kterou by se mohl průmysl na novou legislativu připravovat.

Jaká bude konečná verze nařízení, ukážou až příští týdny. Po hlasování v Evropském parlamentu budou následovat takzvané trialogy, které jsou stěžejní součástí přijímání unijních norem. Na finálním znění tak budou pracovat španělské předsednictví, europoslanci a Evropská komise.

Upravená norma Euro 7 může prodloužit život Škody Fabia

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám