Článek
„Když jsme v roce 2018 vstoupili na trh, karty v segmentu elektrokol už byly v podstatě rozdány. Ale výhodou bylo, že jsme v cyklistice vlastně nebyli nováčkem, protože jsme v minulosti jedenáct let úspěšně prodávali klasická kola,“ zdůrazňuje komoditní expert Mountfieldu Jakub Danačík, který nám v rozhovoru prozradil plány Mountfieldu na poli elektrických kol a shrnul dosavadní úspěchy společnosti v tomto rozrůstajícím se segmentu. Byl u zrodu značky elektrokol MTF a stojí za ní dodnes. Bývalý profesionální silničář navrhuje rámové geometrie, designy i skladbu komponentů jednotlivých modelů.
„Když to řeknu zjednodušeně, tak si s kolegy ze segmentu elektrokol sedneme nad čistým papírem a všechno řešíme sami. Výsledkem je hotové elektrokolo, které nám z výroby přijede přesně podle našich požadavků,“ odhaluje Jakub Danačík.
Proč zrovna elektrokola?
„V elektrokolech jsme cítili novou šanci. Výhodou bylo, že řada našich zaměstnanců včetně prodejních i servisních techniků působí ve firmě léta a dobře si pamatují éru klasických kol. A spousta lidí z naší firmy jsou nadšení cyklisté, kteří kolům opravdu rozumí. Když vám takový člověk prodává elektrokolo, je to pro zákazníka radost. Dokáže poradit úplně každému. A naším velkým benefitem je i servis. Každá z našich prodejen nabízí perfektní servisní zázemí se dvěma vyškolenými specialisty na elektrokola. V tom máme obrovskou výhodu ve srovnání s konkurencí,“ vysvětluje Jakub Danačík.
Hned během prvního roku prodal Mountfield přes 12 000 elektrokol. „Začínali jsme od nuly, ale rychle jsme zaznamenali velký progres. Jako první jsme na konci roku 2019 představili nejsilnější integrované baterie s kapacitou 24,5 Ah. Také jsme byli první, kdo naučil elektrokola „mluvit česky“, když jsme přeložili displeje do češtiny. Během tří let jsme se dostali u nás i na Slovensku do absolutní špičky, co se týče počtu prodaných elektrokol,“ prozrazuje duchovní otec značky MTF.
Připraveni na všechno
I značka MTF prožila těžší chvíle v „covidovém období“, kdy největší světoví výrobci komponentů nestíhali kvůli nuceným odstávkám provozu vyrábět. Kvůli tomu se celosvětově zpožďovaly dodávky klasických kol i elektrokol. Zájem o cyklistiku na rekreačním poli také zaznamenal rapidní nárůst a poptávka převyšovala nabídku.
„I u nás došlo ke zpoždění dodávek elektrokol, ale nebylo to až tak dramatické, protože jsme řadu komponentů objednali s velkým časovým předstihem. Dokázali jsme se přes to nějak přenést,“ líčí Jakub Danačík.
Neustálý vývoj – široká nabídka
Elektrokola MTF procházejí neustále velkým vývojem, na každý rok je nachystána nová modelová řada. V nabídce jsou modely horské, krosové, trekové, městské i skládací.
„Jako první jsme pro letošní rok dostali nejsilnější středové motory Bafang M510 s maximálním výkonem 750 wattů, což je dáno i tím, že s mnoha dodavateli máme dnes téměř přátelské vztahy. A řadě z nich poskytujeme zpětnou vazbu z reálného provozu, což oceňují,“ odhaluje Jakub Danačík, který je i mistrem republiky v silničním závodě kategorie U23 z roku 2007.
Kromě osvědčených motorů Bafang, které jsou celosvětově nejpoužívanější, vsadil letos Mountfield i na prémiové středové motory Shimano Steps EP 8. Ty se kromě špičkových výkonů pyšní i nejnižší hmotností. V modelové řadě 2023 má dvě celoodpružená horská elektrokola a hned tři modely s karbonovými rámy.
„Musíme jít s dobou a nabízet i něco navíc. Už nyní máme v podstatě hotovou modelovou řadu na příští rok. Přineseme řadu dalších novinek. Zatím si je necháme pro sebe, ale můžu třeba prozradit, že jedna novinka od Shimana, kterou na našich modelech najdete, způsobí revoluci ve světě elektrokol,“ naznačuje Jakub Danačík.
Kola pro všechny
Mountfield primárně v segmentu elektrokol sází na střední třídu. „Platilo to hlavně v začátcích, ale poslední dobou už expandujeme i do vyšší cenové hladiny. Neříkáme do nejvyšší, protože naším cílem není prodávat elektrokola za 200 000 korun, ale dál se snažíme nabízet kvalitu za rozumnou cenu. A obsáhnout všechny kategorie. Jsem rád, že můžeme nabídnout elektrokolo babičce, která na něm jede jednou týdně do kostela, ale i top manažerovi, který si na karbonovém celopéru bude užívat traily někde v bike parku,“ říká Jakub Danačík.
I když je Mountfield největším maloobchodním prodejcem elektrokol v Česku i na Slovensku a letos chce atakovat hranici 30 000 prodaných elektrokol, někteří lidé mají stále tuto společnost spojenou hlavně se sekačkami a Béďou Trávníčkem.
Vyzkoušejte si ho také!
„Když někdo z cyklistické branže ohrnuje nad elektrokoly MTF nos, říkám mu, ať si ho v rámci naší služby na 24 hodin půjčí, pořádně vyzkouší a pak teprve dělá nějaké soudy. Většina takových lidí pak změní názor, už jsem se s tím mnohokrát setkal. Vyrábíme kvalitní elektrokola. Nemyslíme si to jen my, ale naše modely obstály třeba v nezávislých testech časopisu Velo nebo portálu mtbs.cz,“ uvádí konkrétní příklady Jakub Danačík.
Elektrokola MTF už za sebou mají dokonce i premiéru na závodech, konkrétně na mistrovství republiky, které se poprvé konalo už v roce 2020. Profesionální jezdci tehdy osedlali modely MTF XTREME 9.1 limited a MTF XTREME 9.1 a v souboji mužské elity skončili v TOP 10, konkrétně na 8. a 10. místě.
Elektrokola MTF už jsou dnes stálicí na našem trhu a jak jedním dechem říká jejich tvůrce: „Ještě jsme zdaleka neřekli poslední slovo…“
Proč si vybrat elektrokolo MTF? | |
---|---|
Široká nabídka 120 modelů | Možnost testování na 24 hodin |
Volitelné baterie (ke každému modelu výběr ze dvou až pěti typů) | Dodání sestaveného elektrokola až k domu ZDARMA |
Nejsilnější středové motory na trhu – Bafang M510 | Garanční servis ZDARMA |
Dojezd až 200 km | Možnost pojištění a cykloasistence |
Výborná ergonomie | Doživotní servisní prohlídky ZDARMA |
Značkové komponenty | To vše podtrženo skvělými cenami |
Tři ukázky elektrokol z řady 2023
Dámské horské elektrokolo s prémiovým středovým motorem Shimano Steps EP8, který je kromě prvotřídních výkonů i nejlehčím na trhu (2,6 kg).
• Středový motor Shimano Steps EP 8 (točivý moment 85 Nm, max. výkon 600 W) • Dojezd až 150 km • Průměr kol 29", velikost rámu 16" a 18" • Přehazovačka Shimano Deore RD-M5100 • Řazení Shimano Deore SL-M5100, 11 rychlostí • Vzduchová vidlice Zoom Vaxa HLO, zdvih 120 mm, uzamykatelná z korunky • Hydraulické kotoučové brzdy Shimano BR-MT401
Celoodpružené karbonové elektrokolo pro náročné.
• Středový motor Bafang M510 (točivý moment 95 Nm, max. výkon 750 W) • Dojezd až 160 km • Průměr kol 29“, velikost rámu 19“ a 21“ • Přehazovačka Shimano Deore RD-M5100 • Řazení Shimano Deore SL-M5100, 11 rychlostí • Vzduchová vidlice RockShox Recon Silver RL, zdvih 150 mm, uzamykatelná z řídítek • Zadní tlumič RockShox Deluxe Select 190/58 mm, vzduchový • 4pístkové hydraulické kotoučové brzdy Tektro Gemini HD-M535
2 v 1 – kombinace horského elektrokola s cestovním. Kategorie, která je stále oblíbenější pro svou univerzálnost.
• Středový motor Bafang M510 (točivý moment 95 Nm, max. výkon 750 W) • Dojezd až 200 km • Průměr kol 29“, velikost rámu 17" a 19" • Přehazovačka Shimano Deore RD-M5100 • Řazení Shimano Deore SL-M5100, 11 rychlostí • Vzduchová vidlice SR SUNTOUR X1 BOOST RLO, zdvih 120 mm, uzamykatelná z řídítek • 4pístkové hydraulické kotoučové brzdy Tektro Gemini HD-M535