Hlavní obsah

Malý kamínek, velká škoda. Jak si pojistit přední sklo u automobilu a nejen to

Pojištění čelního skla mnozí lidé považují za zbytečný výdaj, zejména proto, že není povinností řidiče mít jej zcela nepoškozené. Ovšem už při srážce s malým kamínkem zjistí, že investice do pojištění nemusela být vůbec špatná volba. Nechat si opravit čelní sklo je totiž poměrně nákladná záležitost.

Foto: Shutterstock.com

Malý kamínek, velká škoda. Jak si pojistit sklo u auta

Článek

„Průměrná škoda u čelních skel je nyní přes 10 500 korun. Před pěti lety to bylo 8 700 korun. Příčinou je mimo jiné stále lepší výbava skel – mívají senzory deště, vyhřívání a podobně. U některých vozidel střední třídy se díky tomu ceny skel za posledních deset let až zdvojnásobily,“ vysvětluje Aleš Zethner, ředitel Úseku pojištění motorových vozidel v Kooperativě.

U vozidel s asistenty pro jízdní pruhy se fakturace zvyšuje o položku kalibrace a seřízení. Většina těchto vozů vyšší třídy se totiž zpravidla opravuje ve značkových servisech s vyšší hodinovou sazbou, než mají dílny, které se zabývají autoskly. „Naštěstí se rozrůstá i počet servisů specializovaných na výměny a opravy čelních skel, které disponují kalibrační technikou a následné kalibrace senzorů umí zajistit,“ doplňuje Aleš Zethner.

Čtvrtina pojistných událostí

Poškozené čelní sklo je jednou z nejčastějších příčin pojistných událostí z autopojištění. Samy pojišťovny se shodují, že představuje až čtvrtinu pojistných událostí týkajících se pojištění motorových vozidel. Kooperativa proto rozšířila krytí u pojištění skel. Pojišťovna do něj nově zařadila i skla v pevné, skládací nebo odnímatelné střeše, a dokonce i zrcadlová skla zpětných zrcátek.

Foto: Shutterstock.com

Průměrná škoda u čelních skel je nyní přes 10 500 korun

Samostatné připojištění skel se hojně využívá k povinnému ručení. Tyto škody jsou ale zahrnuty i v komplexním havarijním pojištění vozidla. Horní hranici si můžete zvolit sami.

„Pojistné částky se opravdu pohybují ve velkém rozmezí, například u připojištění čelních skel autobusů vyjdou zhruba na 100 000 korun, u luxusních vozidel jako Ferrari, Aston Martin nebo Cadillac klienti spíše volí variantu uplatnění škody z havarijního pojištění s odpočtem spoluúčasti,“ vyjmenovává Aleš Zethner a dodává: „Výměna čelního skla na Ferrari F151 z roku 2013 stála 105 000 korun včetně DPH. V roce 2017 jsme řešili výměnu skla u Rolls Royce Ghost Family za 170 000 korun, v roce 2020 u vozu Bentley Bentayga, kde jsme vypláceli přes 135 000 korun. A největší škody jsou u autobusů, například v roce 2019 to u autobusu Irisbus byla výměna skla za více než 179 000 korun.

Vstupní prohlídka přes telefon

Výhodou pojištění u Kooperativy je také celkové urychlení procesu. „Součástí havarijního pojištění nebo některých připojištění k povinnému ručení je i povinnost vstupní prohlídky, proto roste i počet vozidel, která chceme zkontrolovat. Abychom celý proces zjednodušili, připravili jsme novinku, která klientům umožní nafotit vozidlo svým mobilním telefonem v klidu domova, a prostřednictvím jednoduchého webového rozhraní škodu nahlásit,“ říká na závěr Aleš Zethner.

Foto: Shutterstock.com

Škodu můžete nahlásit i pomocí jednoduchého webového rozhraní

Toto je sponzorovaný text tvořený ve spolupráci se zadavatelem. Článek nevytváří redakce Novinky.cz.

Výběr článků

Načítám